joorus Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Heisann. Tenkte jeg skulle høre her før jeg bestilte deler. Det jeg trenger er en ok setup til spilling, merker at AoC ikke går helt uten prob på det jeg har nå Prisklasse har jeg ikke tenkt på men det blir ikkeno fancy-schmancy, er ute etter et billig oppsett. Som sagt skal jeg bruke den til spilling for det meste og blir å kjøre vista ultimate 64. Raid, 8g ram, moderat OC og avslått pagefile er det jeg vil ha. Så da trenger jeg: CPU Denne er grei, planlegger å kjøre en Q6600 Hovedkort - Asus p5k? P35-chipset virker som et ok valg. Må ellers fungere med 8g ram, ha ok lydkort og helst eSata. Regner med alle nye kort støtter raid tilfredsstillende. Har ingen planer om SLI. Skjermkort - 8800GT? Her tenker jeg 8800GT, er enda i tvil om hvor mye minne man burde ha. Regner med det holder med 512m. Hvis det er noen som har synspunkter og anbefalinger her angående 512 vs 1024 minne tas de imot med takk. Minne - 4x2g PC6400 4x2g generisk minne. Spiller det noen rolle om man kjøper 2 sett med 2x2 eller 1 sett med 4x2? Tenker det skulle gå fpr det samma om man kjøper 2 like sett av samma type. Disker Trenger 2 disker til raid. Størrelse spiller ikke så stor rolle men de burde vel være 250g+. Her er vel hensynet til støy det viktigste. PSU Trenger vel ikke allverden til dette oppsettet men hadde sett meg ut en Corsair HX620 tror jeg det var. Det er en god stund siden jeg var inne på alle specs og chipset så tenkte jeg skulle spare meg et par dager med surfing ved å spørre her. Alle anbefalinger mottas med takk. Endret 23. april 2008 av joorus Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg må bare spørre - hva slags syke applikasjoner du har tenkt å bruke som krever 8gig RAM (eller mer enn 4gig i det hele tatt). utenom en håndfull med proffe industriverktøy som vanlige brukere aldri er borti så kan jeg ikek si jeg har sett mange jeg tror heller jeg hadde startet med 4 om jeg var deg. Du kan alltids uttvide om du vil senere. For skjemkortet ditt, så for AoC sitt bruk så bør du ha 512MB, ikke noe mindre. Tviler dog på at AoC tar i bruk stort mer. Selv Crysis på maks i høy oppløsning med AA og AF på tar ikke mer enn ca 600MB ved benchmarking. kan tenke meg at AoC sitt maks grafikksetting blir designet til ikke å betydelig overgå 512MB da det er defakto standard for high-end kort nå om dagen. -Stigma Endret 22. april 2008 av Stigma Lenke til kommentar
joorus Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Jeg tenkte jeg skulle prøve å kjøre uten pagefile, er greit med såpass minne at man ikke går fri da Skummet noen artikler fra tomshardware om bruk av 8g ram med avslått pagefile og det så lovende ut. Dessuten er jo minne bortimot gratis for tida. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 link til artikkel? Det er så mange pagefile myter ute og går... -Stigma Lenke til kommentar
joorus Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Vista 64 - 8g ram Denne var det vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå