JokkeJokkesen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei. Skal kjøpe ny PC. Skal bruke den mest til bilde- og videoredigering, men blir nok også en del spilling Mest CoD4 antagelig. Men lurer på om alt på oppsettet mitt passer sammen? Og er det noe dere synes jeg burde bytte ut? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71178 Takker for all hjelp jeg kan få, for er ganske grønn på dette her Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det kommer på 14438,- kr med mindre du har tenkt å bestille fra 10 forskjellige netbutikker. -Kjøp Q6600 istedenfor Q6700, eller vent på 45nm versionene av dagens quad'er. -Raptor gir veldig lite for pengene. Jeg ville heller investert i en 1tb disk som er omtrent like rask grunnet høyere lagringstetthet på platene. -Har du bruk for X38? Kjøp P35 og spar noen kroner. Mange gode kort der ute, b.la Abit IP35, Asus P5K-serien osv. Lenke til kommentar
JokkeJokkesen Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Ja, vet det kommer på ca 14k. Bommet på 4-tasten. Hehe. Prisguiden har ikke fått med seg at Q6700 har gått ned kraftig i pris. Har regnet ut at det kommer på ca 12800 kr fra Amentio, pluss at jeg tenkte å kjøpe RAM og Vista fra Netshop, til rundt 1900 kr. Hva er egentlig forskjellen på Q6600 og Q6700? Q6700 er vel nyere? Ser at den har gått kraftig ned i pris etter Intels varslede priskutt. Vil helst ha en disk på 10000 rpm, og en litt tregere disk til lagring. Raptor har vel fått ganske gode skussmål på ytelse, har den ikke? Tenkte litt framtidsrettet da jeg valgte X38. Vil at PC-en skal holde noen år. EDIT: Bør vel nevne at jeg vil ha mulighet til å utvide til to skjermkort. Takk for hjelpen, forresten Endret 22. april 2008 av JokkeJokkesen Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Tenkte litt framtidsrettet da jeg valgte X38. Vil at PC-en skal holde noen år. Mot slutten av året lanserer Intel en helt ny cpu-akritektur som ikke blir bakoverkompatibel. Da er det bedre å satse på P35, som er billig og bra. Lenke til kommentar
JokkeJokkesen Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Okei, det visste jeg ikke. Takk for informasjonen Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Okei, det visste jeg ikke. Takk for informasjonen Skal du ha to skjermkort av typen 9800GTX eller andre i nVidia serien må du ha et hovedkort med nVidia brikkesett. Lenke til kommentar
JokkeJokkesen Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Ja, leste meg fram til det nå nettopp. Hvordan er dette HK-et? https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå