Gå til innhold

Hvordan lage egen portifolio på hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er noe usikker på hvor jeg skal plassere denne tråden. Og en hver med myndighet bes gledelig om å omdirrigere om jeg har bommet helt.

Det har seg sånn at jeg er interesert i å lage et nettsted hvor jeg kan vise fram mine bilder. Det har seg også sånn at jeg innehar et .net domene jeg kan bruke fritt.

Er ute etter et rimelig greit oppsett med lett og oversiktelige menyer, nøytral bakgrunn og rask navigering. Lignende dette:

Kyrre Lien

Matt Stuart

(Finnes en drøss av lignende sider, men håper dere har tatt poenget).

Har heller lite peiling på dette med hjemmesider, og tar gledelig imot tips ;)

Målet er å ha en side oppe å gå når jeg kjøper kamera om en tre ukers tid ^^

Mvh. KsG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg er noe usikker på hvor jeg skal plassere denne tråden. Og en hver med myndighet bes gledelig om å omdirrigere om jeg har bommet helt.
Neste gang du er usikker på om posten din er feilplassert så rapporter din egen post så kommer en moderator og vurderer om den er korrekt plassert eller ikke :)

Flytter denne ifra Bilderedigering og programvare og til Web-design, HTML og CSS der du burde få den hjelpen du trenger :)

Lenke til kommentar
Det har seg sånn at jeg er interesert i å lage et nettsted hvor jeg kan vise fram mine bilder. Det har seg også sånn at jeg innehar et .net domene jeg kan bruke fritt.

Er ute etter et rimelig greit oppsett med lett og oversiktelige menyer, nøytral bakgrunn og rask navigering. Lignende dette:

Har heller lite peiling på dette med hjemmesider, og tar gledelig imot tips ;)

Målet er å ha en side oppe å gå når jeg kjøper kamera om en tre ukers tid ^^

Javascript/Flash er nok tingen du ser etter. Kyrre Lien så ut til å bruke noe som heter soundslide? så ut til å koste penger. Stort sett finnes det gode gratis alternativer som det fint går an å endre på selv. Hvis du f.eks søker på flash gallery på google, burde du finne noen gratis alternativer. Skal du begynne å programmere egen, ville jeg gått for javascript, og kanskje sett på rammeverk som f.eks extjs eller yahoo sitt(husker ikke navnet).

Lenke til kommentar

Har du Photoshop, finnes det mange WEB-album under WEB Photo gallery.

Bruker noen av dem selv på min site.

Men du er evhengig av DreamWeaver eller f.eks GO LIVE for å sette samme siten.

Eller som andre sier her; lær deg HTML og CSS.

Jeg har laget modellGalleriet mitt med HTML-koding og et program som heter TACO HTML Edit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...