Galexon Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Rett meg om jeg har misforstått, men er det slik at Xbox 360 Arcade ikke kan oppgraderes med en harddisk? På bildene ser det jo ut som det "hullet" man fester harddisken til på toppen er tettet igjen, og fullstendig umulig å feste en harddisk til. Er selv på utkikk etter Xbox 360, men kommer ikke til engang å vurdere denne dersom det ikke er mulig å oppgradere med harddisk på et senere stadie. Jeg håper folk som har erfaring med dette selv svarer, og at folk som eventuelt ikke har det, oppgir en link hvor jeg kan finne ut mer om dette. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Typho Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Xbox 360 arcade støtter harddisk. Det er et deksel der hvor harddisken skal sitte som er til å ta av Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Xbox 360 arcade støtter harddisk.Det er et deksel der hvor harddisken skal sitte som er til å ta av Ok;) Takk for raskt svar:) Lenke til kommentar
valori Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Harddisk er unødvendig med mindre man skal laste ned mye fra Live. Kjøpte arcade selv og kommer nok aldri til å kjøpe harddisk. Minnekortet som følger med holder i massevis. Så 1495kr er alt jeg trengte å punge ut denne generasjonen. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Harddisk er unødvendig med mindre man skal laste ned mye fra Live. Kjøpte arcade selv og kommer nok aldri til å kjøpe harddisk. Minnekortet som følger med holder i massevis. Så 1495kr er alt jeg trengte å punge ut denne generasjonen. Ok. Takk for godt og overbevisende svar. Blir nok Xbox 360 Arcade jeg anskaffer meg. Skal kjøpe meg Guitar Hero 3 samtidig. Men et siste spørsmål; Følger det med HDMI-kabel? Vi har en HD-Ready Toshiba 32" LCD-TV som jeg gjerne ville spilt i HD på Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Nei det følger ikke med HDMI kabel i arcade pakken. Kun Elite utgaven kommer med HDMI kabel. Det er heller ikke noen komponent kabel med i pakken (slik som på premium og elite) så hvis du vil ha HD grafikk må du kjøpe ekstra kabel (med mindre du har fra før). Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Men hvis du skal ha GTA IV bør du kanskje vurdere en utgave med HDD da ekstramaterialet sikkert blir på mer enn 256 MB. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Skal ikke ha GTA. Synes alltid GTA er morsomt den første halvtimen, så er det rett før jeg sovner. Så at en HD-kabel koster 250 kr, så jeg kommer nok til å kjøpe meg en slik også med tiden. Har hørt at Xbox 360 Arcade ikke er kompitabel med gamle Xbox-spill, men jeg kunne ikke brydd meg mindre:P Lenke til kommentar
valori Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg så Lidl solgte hdmi kabler for 69kr her om dagen. Vet ikke om det tilbudet gjelder enda. Men man skal lett kunne finne HDMI kabler til under hundrelappen. 250kr var mye. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Spørsmålet er om du skal bruke LIVE mye. Det er mange spill som krever at du tar imot oppdateringer for å kunne spille mot andre på LIVE. Det er selvfølgelig fordi at alle skal ha samme versjon av spillet. Da vil 256 MB fort bli lite. LIVE er for min del det største plusset med Xbox 360 Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har hørt at Xbox 360 Arcade ikke er kompitabel med gamle Xbox-spill, men jeg kunne ikke brydd meg mindre:P Xbox360 må ha HDD for å kunne spille gamle Xbox spill. Når du setter en HDD på Arcade versjonen kan du spille gamle Xbox spill. Hvis du ikke vet det så koster Arcade 1490kr. på Elkjøp og Lefdal sine hjemmesider. Det er riktig nok utsolgt begge steder akkurat nå, men de får den nok inn igjen. Lefdal.com selger også den gamle premium konsollen for 1895kr. Den har 20GB HDD og komponentkabel følger med. Ulempene er muligens mer støy fra DVDlesern, ingen HDMI port og økt sjanse for RROD. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Skal ikke ha GTA. Synes alltid GTA er morsomt den første halvtimen, så er det rett før jeg sovner. Så at en HD-kabel koster 250 kr, så jeg kommer nok til å kjøpe meg en slik også med tiden. Har hørt at Xbox 360 Arcade ikke er kompitabel med gamle Xbox-spill, men jeg kunne ikke brydd meg mindre:P Er det sant? Ikke kompatibel med gammle xbox spill? Da må jo noe programmvare ligge på hardisken.. Jeg er kraftig usikker på dette... Men drit i og kjøpe komponentkabelen for 250kr, kjøp heller HDMI kabel for 200kr. Jeg har en til 200kr på 2m, ingen problemer, det er digitalt og dermed ingen støy. Skal litt til for at støyen skal forvirre de digitale kretsene. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Skal ikke ha GTA. Synes alltid GTA er morsomt den første halvtimen, så er det rett før jeg sovner. Så at en HD-kabel koster 250 kr, så jeg kommer nok til å kjøpe meg en slik også med tiden. Har hørt at Xbox 360 Arcade ikke er kompitabel med gamle Xbox-spill, men jeg kunne ikke brydd meg mindre:P Er det sant? Ikke kompatibel med gammle xbox spill? Da må jo noe programmvare ligge på hardisken.. Jeg er kraftig usikker på dette... Men drit i og kjøpe komponentkabelen for 250kr, kjøp heller HDMI kabel for 200kr. Jeg har en til 200kr på 2m, ingen problemer, det er digitalt og dermed ingen støy. Skal litt til for at støyen skal forvirre de digitale kretsene. Dette er nok et veldig n00b spørsmål, men det følger vel med vanlig AV-kabel med Xbox 360 Arcade? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ja det må det vell gjøre... Trodde egentlig at de hadde kuttet ut den gammle AV-kabelen. Men jeg vet ikke... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Xbox 360 Arcade Følger med: -En Xbox 360 med HDMI utgang -En trådløs kontroller -Ett 256MB minnekort -5 Arcade spill -Komponentkabler og Komposittkabler (for alt fra 480p til 1080p) Følger ikke med: -HDMI Kabel -HDD (Verken 20GB eller 120GB) -Optisk lydkabel (for 5,1 Surround via forsterker) Kan ikke med en Arcade: -Ikke laste ned demoer, videoer eller tillegspakker av noen form til spill. -Uten HDD kan man ikke spille gamle Xbox spill, da de gamle spillene trenger HDD for å virke. Anbefaler deg sterkt til å kjøpe deg i det minste en 20GB Harddisk. Det er så enormt mye bedre å faktisk teste demoer før du kjøper spill, og å se på videoer fra dem. Det å kunne oppdatere spillene dine med ekstra-materiale er også noe som man absolutt ikke vil gå glipp av. Bl.a Oblivion blir ett helt nytt spill når man laster ned ekspansjons-pakkene til det. Nye kart-pakker til de fleste online skytespill, ekstra spilletid i Singleplayer spill osv. Kjøp deg en Harddisk. 120GB eller 20GB spiller ingen trille i ditt tilfelle som jeg forstår. Lenke til kommentar
valori Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Følger ikke med komponent kabel Lakus. Ellers er alt riktig. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 -Ikke laste ned demoer, videoer eller tillegspakker av noen form til spill. Joda, jeg har plass til 3-4 arcade spill på minnekortet i hvert fall, samt et par oppdateringer til forza 2 med en ekstra bil. Men det er jo sant at man ikke har plass til noe særlig med demoer osv ja... Og som nevnt, det følger ikke med komponentkabel til arcade. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Siba selger xbox til 2100 med frakt. Med 20gbyte harddisk. Ellers så kan man gå for en acrade og kjøpe HD på ebay.. Dere får leke selv med hva det koster... Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Så det er ikke noe problem med å kjøpe hdd på eBay til en "norsk" konsoll Hvordan er det med spill fra statene da? er det soner der eller er spillene stort sett spillbare på alle maskiner uavhengig hvor de er kjøpt? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Harddisk er unødvendig med mindre man skal laste ned mye fra Live. Kjøpte arcade selv og kommer nok aldri til å kjøpe harddisk. Minnekortet som følger med holder i massevis. Så 1495kr er alt jeg trengte å punge ut denne generasjonen. Flere spill benytter dog harddisken for bedre streaming ytelse og kortere laste tider med bruk av cacheing. Burnout Paradice krever også harddisk for multiplayer. Endret 8. mai 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå