Gjest Slettet+65132 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 E8400 para med noctua 12P er har akkurat no 45 grader idle. Idle blir den underklokka til 2,6 GHz. Er ikkje det litt varmt? Tipper tempen i kabinettet ligg rundt 30 grader. Maks load ligger den på ca 65 grader(cpu). Er på ingen måte bekymra over tempen, men sammen med denne kjøleren burde det vere litt mindre verdiar. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Ikke bry deg om hva temperaturen sier på disse prosessorene, sensorene varierer fra hver av disse og de er ikke noe til å stole på. SÅlenge du vet at du har god og tilstrekkelig kjøling og du holder deg under 1.37V (idle) så er du trygg. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Idle temp er ikke så interessant, så lenge load temp ikke er for høy kan du bare smile og være glad ;-) Husk at Noctua´n har ei veldig stille/saktegående vifte, så det kan ha noe med idle tempen å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Eg er glad og smiler Har eit nokså merkeleg spørsmål. Det er so og seie umulig for meg å få 4 GHz stabilt med 1066 MHz på ramen. 4*1 GB crucial 8500. Når eg set ned minne divideren slik at ramen køyrer rundt 830 MHz på 4 GHz, blir cpuen 5 grader kaldare? Dog dønn stabilt. Hovudkort Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Høyere ramhastighet=høyere belastning på chipset, du kan prøve å sette Static tRead til 10 (ligger under Advanced timings, se om kortet klarer 4ghz da, du bør også gi litt mer spenning til fsb/gmch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå