Gå til innhold

Trådløst kort i Linux 110% out of the box [LØST]


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg er så DRITTLEI av at de trådløse korta mine ikke funker i Fedora og Ubuntu.

 

Så nå en gang for alle vil jeg ha en anbefaling av dere.

 

Et kort som fungerer 110% sikkert ut av boksen i Linux (Ubuntu/Fedora)

 

Helst ikke "Mitt fungerer greit, det heter ***"

Jeg må vite at det fungerer. Bare plugge i, og kjøre. Spiller ingen rolle om det er PCI eller USB.

Det er til stasjonær

 

Takk :)

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er ikke helt sikker, men i følge kommentarene på den linken jeg legger ut nå, så skal dette kortet ha full støtte for Linux:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341852

 

Om det faktisk er det vet jeg ikke for sikkert for jeg har det, ikke selv. Selv har jeg et Linksys WUSB54GSC USB Nettverkskort og det fikk jeg etterhvert til å fungere i Slackware etter mye surr frem og tilbake med drivere og NDISWRAPPER. Om jeg ikke husker helt feil så bruker den vel rt73.inf fila tror jeg. Jaja.

Ellers så er jeg ikke helt sikker på hvilke kort som fungerer å ikke fungerer i Linux.

Lenke til kommentar

Er folk redde for å faktisk trykke litt på musen for å få drivere til å virke? Alle kort funker, så lenge man vet hvordan man bruker NDISWRAPPER, noe som er såre enkelt og aldri tar mer tid enn nødvendig. Alle mine trådløse kort har virket på denne måten. Alt du trenger er installasjonscd'en med driverne på, og NDISWRAPPER. Bare man kan legge vekk datalatskapen litt så funker det meste :)

Lenke til kommentar
Er folk redde for å faktisk trykke litt på musen for å få drivere til å virke? Alle kort funker, så lenge man vet hvordan man bruker NDISWRAPPER, noe som er såre enkelt og aldri tar mer tid enn nødvendig. Alle mine trådløse kort har virket på denne måten. Alt du trenger er installasjonscd'en med driverne på, og NDISWRAPPER. Bare man kan legge vekk datalatskapen litt så funker det meste :)

 

Jeg lurer på om ikke du hjalp meg den gangen jeg ba om hjelp her.

 

Uansett. Jeg hadde et Cnet 854 kort, samt et rt73 kort.

 

Det var mange kyndige her som prøvde å hjelpe, og jeg fikk hjelp med ndiswrapper og alt. Det ville bare ikke fungere.

 

Men men.

 

Edit:

Marsan;

Det kortet har jeg. Det vil faen ikke starte en gang når jeg installerer både ubuntu og fedora

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar
Er folk redde for å faktisk trykke litt på musen for å få drivere til å virke? Alle kort funker, så lenge man vet hvordan man bruker NDISWRAPPER, noe som er såre enkelt og aldri tar mer tid enn nødvendig. Alle mine trådløse kort har virket på denne måten. Alt du trenger er installasjonscd'en med driverne på, og NDISWRAPPER. Bare man kan legge vekk datalatskapen litt så funker det meste :)

 

Ndiswrapper er ikke anbefalt, har selv prøvd Ndsiwrapper da jeg hadde trådløst nettverk hjemme, da med et 3com 3crwe254g72 kort og det funket ikke i det hele tatt. fikk kjerne panikk ca. hver time. Og når den trådløse enheten miste signalet som skjedde ganske ofte så måtte jeg restarte, siden rmmod ndiswrapper ga meg kjernepanikk.

 

Så anbefaler et fult støttet kort! :p

Lenke til kommentar
Er folk redde for å faktisk trykke litt på musen for å få drivere til å virke? Alle kort funker, så lenge man vet hvordan man bruker NDISWRAPPER, noe som er såre enkelt og aldri tar mer tid enn nødvendig. Alle mine trådløse kort har virket på denne måten. Alt du trenger er installasjonscd'en med driverne på, og NDISWRAPPER. Bare man kan legge vekk datalatskapen litt så funker det meste :)

 

Jeg lurer på om ikke du hjalp meg den gangen jeg ba om hjelp her.

 

Uansett. Jeg hadde et Cnet 854 kort. rt73.

 

Det var mange kyndige her som prøvde å hjelpe, og jeg fikk hjelp med ndiswrapper og alt. Det ville bare ikke fungere.

 

Men men.

 

Edit:

Marsan;

Det kortet har jeg. Det vil faen ikke starte en gang når jeg installerer både ubuntu og fedora

 

 

RT73 kort funger uten problemer i ubuntu 8.04

Lenke til kommentar
hva med til laptop da?
Alle intel-kort funker bra til laptop:

mini-pci i prisguiden

 

Jeg har et Intel 3945 ABG kort på min dell m1210 og det funker ihvertfall ikke automatisk.

 

Er folk redde for å faktisk trykke litt på musen for å få drivere til å virke? Alle kort funker, så lenge man vet hvordan man bruker NDISWRAPPER, noe som er såre enkelt og aldri tar mer tid enn nødvendig. Alle mine trådløse kort har virket på denne måten. Alt du trenger er installasjonscd'en med driverne på, og NDISWRAPPER. Bare man kan legge vekk datalatskapen litt så funker det meste :)

 

hehe. Jeg har det samme problemet med folk som installerer windows. ;) men det er et stort linux problem for meg siden jeg kun kjører linux på livedisc og vil helst slippe og måtte installere drivere hver gang jeg rebooter...

Linux distroer som jeg har brukt, men ikke fått wifi til på er:

*Ubuntu 7.04

*Damn Small Linux

*Backtrack 3.0B

*Slax

Lenke til kommentar

Jensen Air:Link 7354 fungerte i alle fall i openSuse 10.3 rett ut av esken. Måtte bare inst. MadWifi (inneholder kernel driver) siden den ikke er default inst. i openSuse.

 

Edit: hadde vel egentlig størst problem med at kortet tydligvis krevde en pci slot av nyere versjon, for det funka dårlig i et gammelt Pentium3 hovedkort :p

Endret av HawP
Lenke til kommentar
110 % på dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301248

 

Hvis du venter 2 dager så tester jeg det på 8.04 for å se om det fungerer 110 % der også. Ikke hatt særlige problemer med det siden 6.06 av ubuntu. (KUN brukerfeil!)

 

 

Da trekker jeg dette kortet som 110 % kompatibelt med Ubuntu 8.04 ettersom det er bug med standarddriveren til kortet

 

Bug report: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/l....24/+bug/190515

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...