Gå til innhold

Skal oppdatere biosèn på mitt hovedkort (LØST)

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppdatere hovedkortet på mitt 975X Platinum PowerUp Edition

http://global.msi.com.tw/index.php?func=do...amp;prod_no=267

Ser at på hjemmesiden dems at den nyeste biosèn har versjon 7.7

Jeg trenger da ikke installere alle de andre versjonene først? Det holder med at jeg legger inn versjon 7.7, altså den nyeste???

Og nå har det seg sånn at jeg ikke har diskett stasjon på pcèn min, bare cd\dvd rom. Hvordan kan jeg da oppdatere biosèn min.. Og det MSI LiveUpdate støtter ikke Vista, ettersom jeg ser.. Hvordan skal jeg da klare å oppdatere biosèn min??

Og hvis jeg nå oppdatere biosèn, og så formatere siden, MÅ jeg da oppdatere biosèn igjen da??? Eller hvordan fungere dette?

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BIOSen lagres og kjøres fra en chip på hovedkortet, og er helt uavhengig av opperativsystem og hardisker.

Det er ikke nøvendig å oppdater til en eldre versoner av BIOS en verson 7.7

Du kan ikke låne en diskettstasjon av noen da? Det kan muligens gå an å oppdatere via en bootbar minnepinne.

Lenke til kommentar

Kjører sjølv Windows XP Pro x64 og den automatiske liveupdate støtter heller ikje mitt OS (har MSI P6N Sli Platinum). Har heller ikkje floppy, løsningen blei å bruke ein minnepenn, gjøre den bootbar og flashe bios frå den. Ganske lette egentlig.

Hvorfor skal du oppdatere bios?

Bugfix, kompatibilitet, nye features osv.. Mange gode grunner med andre ord.

Lenke til kommentar
Kjører sjølv Windows XP Pro x64 og den automatiske liveupdate støtter heller ikje mitt OS (har MSI P6N Sli Platinum). Har heller ikkje floppy, løsningen blei å bruke ein minnepenn, gjøre den bootbar og flashe bios frå den. Ganske lette egentlig.

Hvorfor skal du oppdatere bios?

Bugfix, kompatibilitet, nye features osv.. Mange gode grunner med andre ord.

Helt klart gode grunner, men hvis Lasse958 ikke opplever noen problemer med hk'et er det da nødvendig å gå igjennom alt bryderiet for å oppdatere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...