leao Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Som sagt tidligere, så skal jeg ikke ta fagene for å samle poeng. Det blir eventuelt for kravenes og studiets skyld, og ja, jeg skal ta de samtidig med 3. året av sykepleiestudiet. Godt mulig det flommer over av medisinstudenter, men mange av disse blir vel luket bort i løpet av studiene. Bare sånn for the record; Du vet at hele poengsystemet endres fom neste år? Såvidt jeg har fått med meg kommer det til å bety at ekstrapoengene man får til medisinopptaket ikke gjelder lenger, dvs at man med for dårlig karaktersnitt ikke kommer inn uansett hvor mange studiepoeng man har... Nå er det f.eks sånn at man får 12 poeng for 120 studiepoeng (tror jeg det var?) Dette vil man såvidt jeg har hørt ikke få med det nye opptakssystemet, da er det bare realfagspoeng og alderspoeng som gjelder. Rett meg hvis jeg sier noe feil her. Det visste jeg ikke. Men satser på at snittet mitt er godt nok til å evt. komme inn i et av de øst-europeiske landene, da det er der det er mest aktuelt å studere, sånn som situasjonen er nå. Lenke til kommentar
1503 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Rett meg hvis jeg sier noe feil her. Nei, du har helt rett! - Generelle regelendringer - Endringer for medisinstudiet Medisinstudiet får altså likt poengberegningssystem som de andre studiene fra og med studieåret 2009/2010. Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Som sagt tidligere, så skal jeg ikke ta fagene for å samle poeng. Det blir eventuelt for kravenes og studiets skyld, og ja, jeg skal ta de samtidig med 3. året av sykepleiestudiet. Godt mulig det flommer over av medisinstudenter, men mange av disse blir vel luket bort i løpet av studiene. Bare sånn for the record; Du vet at hele poengsystemet endres fom neste år? Såvidt jeg har fått med meg kommer det til å bety at ekstrapoengene man får til medisinopptaket ikke gjelder lenger, dvs at man med for dårlig karaktersnitt ikke kommer inn uansett hvor mange studiepoeng man har... Nå er det f.eks sånn at man får 12 poeng for 120 studiepoeng (tror jeg det var?) Dette vil man såvidt jeg har hørt ikke få med det nye opptakssystemet, da er det bare realfagspoeng og alderspoeng som gjelder. Rett meg hvis jeg sier noe feil her. Det visste jeg ikke. Men satser på at snittet mitt er godt nok til å evt. komme inn i et av de øst-europeiske landene, da det er der det er mest aktuelt å studere, sånn som situasjonen er nå. I de Øst-Europeiske landene eksisterer det nesten ikke inntakskrav, men det er nok hardt å komme igjennom. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Nja. Man må bestå en opptaksprøve. De ser ikke på karakterene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå