Gå til innhold

Risikerer stryk i gym

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like ille at man må fullføre gym på videregående for å få allmen studiekompetanse. Hvorfor skal man ikke kunne ta videre utanning, bare for de man ikke har hatt gym. Trenger jo strengt tatt ikke gym hvis man feks. skal høyskole utdanne seg som maskin ingjenør, eller arkitekt!?

Lenke til kommentar
Hadde vært enklere om mora hadde tatt en telefon til skolen i stedet for avisa ...

Noen ganger må det til for å få gjennom sin side av saken.

Personlig utvikling, ikke menneskets utvikling.

Å lære seg å trene hyppig og litt teori rundt emnet kan være greit å ha.

Ja. Jeg har hatt mye nytte av det jeg lærte i gymtimene på videregående når jeg har trent senere i livet. Når man kommer inn på høyere utdanning og på jobb er gym ikke obligatorisk lenger, man må selv ta initiativ til å trene og holde seg i form. Da kan gode vaner og innsikt fra gymtimene være gode å ha med seg. Norge tjener på at folk holder seg i best mulig form.

Lenke til kommentar
Hadde vært enklere om mora hadde tatt en telefon til skolen i stedet for avisa ...

Noen ganger må det til for å få gjennom sin side av saken.

Denne siden?

– Vi legger hundretusener i karrieren til Stian. Men nå er han på et nivå hvor han snart er avhengig av sponsorer for å klare seg.

Lenke til kommentar

Han har "gym" når han er borte, ja.

Men han er borte fra skoletimene, og da er det en selvfølge at han får fravær og nedsatt i det faget han ikke er tilstede i.

Fordi at han sykler når han er borte fra skolen, betyr ikke det automatisk at han skal få en karakter i gym, uansett hvor god han er.

Men når jeg gikk på vgs, så var det ikke noe problem å ordne egentrening, der jeg bare skrev en liten rapport elns om hva jeg hadde gjort, og da var gymtimen fullført.

Dette er ivvertfall noe han burde ha fått tilbud om.

Lenke til kommentar

Det er ille at han hadde 5+ året før, og så plutselig stryker han...

Sønnen har vært borte fra de to ukentlige gymtimene ved seks anledninger dette skoleåret. Dette utgjør et fravær på rundt 16 prosent. Ved samtlige av tilfellene har han vært på sykkelsamlinger.

Men dette var nok det verste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...