Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dilemma solfilm:50% alle rutene vs 50/30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
50% er ganske bra det då, det er ikkje vanskeleg å sjå akkurat. Sidan 0% er det einaste som er tillatt kan du bli stoppa.

Eg synest det ser finast ut med same prosent heile vegen.

Veldig få eller ingen biler som har 100% lysgjennomtrengning. Jeg hadde 35% toning, kjørte fint rundt med dette, helt til jeg skulle godkjenne senkesettet mitt på BT.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Jaja, med 0% tenker eg på dei som ikkje har montert soting på rutene, dei er definitivt i eit fleirtal her i landet.

Det går fint heilt til det plutseleg ikkje går fint, i så fall er det berre å legge på nytt. Dei kan vel rive det av i ein kontroll, men ikkje uvanleg at du får beskjed om å ta det av, eventuelt med melding om å vise bilen på biltilsynet for kontroll etter du har gjort det.

Lenke til kommentar

Jeg har selv den lyseste filmen forran og den mellomste bak..

Dette var hos Ruterknekt, men spurte ikke om %-andelen.

Jeg er utrolig godt fornøyd, og på kvelden ser du ingenting inn forran med mindre lyset er på inni bilen eller sterkt lys så du ser igjennom bilen på kvelden..

Har blitt stoppet flere ganger, til og med på kvelden, men ikke fått høre noe om det ;)

Åpner heller døra å skylder på gåen vindusheis hvis de spør, bare sånn at du ikke ser skille mellom ruta og inn i bilen ;)

Lenke til kommentar

Jo, det gjør du..

Boten lyder på 2 000 kroner, og hvis du ikke river filmen av på stedet, så må du vise den på Biltilsynet..

Har selv blitt stoppet med soting uten å få bot pga. kjente og/eller snille politifolk, men du kan få det hvis de er kjipe nok..

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Jeg ble stående og bytte ruter i teknisk kontroll etter det eneste gatebiltreffet jeg har vært på. Hadde blanke ruter liggende i bilen for jeg hadde vist bilen på biltilsynet dagen før pga de satans rutene. Da var det så enkelt som at tok du ikke av sotingen tok de skilta av bilen på stedet. Du fikk seff også mangel lapp på alt annet. Folk sto og reiv av solfilm i flere timer mens jeg og en annen sto og bytta ruter :!: Koselig atte...

Man blir litt lei av og bytte ruter etterhvert, men det går bare fortere for hver gang..

Politiet kan være kule på det, men blir du stoppa i teknisk kontroll langs veien skal du ha mangel lapp på det. Kan sikkert møte en kul kar der også, men de pleier som regel og begynne og pirke på solfilmen med en gang.

Jeg bryr meg ikke på EU kontroll med mindre det er helt ekstremt. Er det ordentelig gjort er det greit. Noen får kompansasjon for mørke ruter foran. Da er det som regel en eller annen som har øyefeil og ikke tåler skarpt lys e.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...