Gå til innhold

Vista på denne stasjonære, dårlig ytelse?


Anbefalte innlegg

Skal reinstallere OS på min ikke helt spreke stasjonære. (Pentium 4 3ghz, 1gig ram, 128MB ATI RADEON X600, se dxdiag for mer)

Jeg lener mot å installere Vista og ikke XP som den har nå, siden jeg foretrekker vista. Men jeg er litt usikker på om den vil dra Vista uten problemer. Om det medfører at den blir treig så tar jeg heller bare en ny runde med XP.

 

Klarer den Vista uten problemer eller burde jeg gå for XP på den?

 

DxDiag2.txt

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør i hvert gå opp til 2GB RAM på den. Forøvrig skulle det vel bli hipp som happ om du velger XP eller Vista, dersom du får tak i Vista-drivere til alle enheter, da.

 

Både XP og Vista setter jo i gang en drøss med "services" som ikke alltid er nødvendige for alle, og slår man av tilstrekkelig mange, så vil det kunne merkes. Både SpeedyVista og BlackViper har mer info om dette.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at Vista trenger mer RAM enn XP, og jeg synes at til og med XP kjører bedre med 2GB RAM enn med 1GB RAM.

 

Men Microsoft sier jo at 1GB holder, så da kommer det helt an på bruken. Hvor mange applikasjoner har du i gang samtidig - inkl. alt som kun viser seg som et lite ikon i "systemtrauet" -, hvor mange "services" har du gående, osv. RAM er jo relativt billig for tiden også ...

Lenke til kommentar
..dersom du får tak i Vista-drivere til alle enheter, da.

Ja dette kan bli et problem. Pcen er en Dimension 5150C.

Her er vista driverne tilgjengelig hos dell for denne pcen: http://support.euro.dell.com/support/downl...&hidlang=no

 

Ser ikke noen driver der til f.eks. skjermkortet eller nettverk. Betyr dette at en Vista installasjon på denne pcen er nytteløst?

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...