Gå til innhold

Russ og vannmania.

Anbefalte innlegg

Jeg ser selv frem til å være russ. Det blir en tid med masse morro og noen ablegøyer, men det blir imellom russen. Kaster jeg en vanballong, så blir det på en annen russ, svart, rød, blå eller gul.

Så forøvrig en ganske morsom hendelse på fredag, mens jeg (atter en gang) ventet på bussen.

Hele u. skolen og vgs ventet på bussene (folk bor spredt, hybler, hjem til mor og far osv) så det ble en ganske stor samling. Det kom en gjeng med russ på 20-30stk, de begynte å spyle ned mesteparten som var der. En gjeng ungder sto på toppen av en bakke, ei russekjerring løp opp bakken i full vart med hevet vanngevær, så tok en unge krokfot på henne og dyttet henne ned bakken, mens en annen tok geværet. Hun fløy noen meter ned og havna på ryggen.

En del kjefting og smelling ble initiert, gloser som: "FORBANNA FORPULTE MONGOFITTA", sprutet ut av kjeften på henne. Hun gikk med bestemte skritt opp til de tilsynelatende skremte ungene, vel oppe i bakken tok ungen med geværet og kastet det i fleisen på henne. Hun falt ned enda en gang :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Haha J@cob, høres ut på hva som skjedde på skolen vår på onsdag. Kom tre rødruss-jenter for å døype lærere og oss inkludert. Synd for dem at vi tok igjen. Det begynte med at de spruta ned dama mi og tre av venninne hennes før en kamerat av meg fant ut at litt våt ikke var så farlig så han helte 1,5l ned hodet på hun ene før han prøvde å ta vanngeværet hennes, som ble ødelagt og hun ble sinnsykt sur.

Etterhvert stakk de inn til lærerene for å snakke noe som gav oss tid til å varme opp og gjøre oss klare til dem kom igjen. Så når de først kom tilbake for å ta oss sto omkring 20 elever med vannflasker klare til å ta dem. Alt endte med at en av elevene hentet papirkurven vi har papir i, fylte den med vann og kastet over hodet på "lederen" i gjengen, noe som resulterte i at hun klikka fordi hun hadde mobilen på seg.

Men vi stoppa ikke der heller, vi fikk dem til å løpe hjemover mens resten løp etter dem og gjorde dem våte som aldri før. Endte med at de løp så langt at vi ikke orka mer og de brølte at de skulle komme og ta oss med enda flere neste gang :wee:

Så, moralen er, ta igjen på russen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Virker ikke som de situasjonene j@cob og Sondrizzle beskriver går under betegnelsen "bare gøy", heller en utetime i barnehagen som har gått fullstendig ute av kontroll. Tøft azz

Kommer russen for å lage trøbbel kan de ikke forvente at alle løper avgårde. Vi tok igjen, noe som russen fortjener når de kommer mitt i skoletiden for å døype elever som faktisk er på skolen og gjør nytte for seg. :)

Lenke til kommentar

Går 1. vgs. jeg, og ja, vi får egentlig gjennomgå en del.

Men på fredag ble rektor sur. Han samla hele skolen, og snakka en hel masse, mest om den beryktede "svartelista" som er her. (De som er på den lista får gjennomgå mest)

Og ettersom at han forstod den lista som mobbing så truet han å politianmelde enhver russ som gikk til "angrep" på en elev på skolen, uansett om personen er svartelista eller ikke.

Lenke til kommentar

Når jeg gikk i første klasse på videregående, var det en haug av ufattelig teite russ. Jeg bestemte meg for at når jeg ble russ skulle jeg ikke bli som dem. Når jeg var mer voksen enn dem når jeg gikk i første klasse, hvorfor skulle jeg ikke være mer voksen enn dem når jeg selv ble russ, tenkte jeg.

Nå er jeg russ, og jeg har ikke til dags dato brutt mitt løfte til meg selv. Jeg har ikke sprutet ned noen som er yngre en meg (vi hadde vannkrig oss russ imellom), og jeg har ikke vært slem. Jeg oppfører meg snilt og med folkeskikk.

Jeg føler jeg har holdt løftet mitt, og jeg vil fortsatt holde det.

Lenke til kommentar
Går 1. vgs. jeg, og ja, vi får egentlig gjennomgå en del.

Men på fredag ble rektor sur. Han samla hele skolen, og snakka en hel masse, mest om den beryktede "svartelista" som er her. (De som er på den lista får gjennomgå mest)

Og ettersom at han forstod den lista som mobbing så truet han å politianmelde enhver russ som gikk til "angrep" på en elev på skolen, uansett om personen er svartelista eller ikke.

Hm, den lista husker jeg. Så vidt jeg minnes stod jeg eller en jeg hang mye med på den lista i 3 år (Jeg valgte bort russetiden til fordel for langtur med hurtigruta og hotellopphold rundt i Norge på foreldrenes regning) men ingen tok meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Terrorlista ja... Vet om en stakkars fyr som er på terrorlista til tre vidergående skoler her i byen, men det er vel muligens fortjent.

Lenke til kommentar
Kommer russen for å lage trøbbel kan de ikke forvente at alle løper avgårde. Vi tok igjen, noe som russen fortjener når de kommer mitt i skoletiden for å døype elever som faktisk er på skolen og gjør nytte for seg. :)

[...]før en kamerat av meg fant ut at litt våt ikke var så farlig så han helte 1,5l ned hodet på hun ene før han prøvde å ta vanngeværet hennes, som ble ødelagt og hun ble sinnsykt sur.

Etterhvert stakk de inn til lærerene for å snakke [...] klikka fordi hun hadde mobilen på seg.

Å "ta igjen" på vannspruting med ødeleggelse av eiendom er idiotisk, selv om situasjonen mitigeres noe av at disse jentene tydeligvis "startet det hele"... enter barnehagen?

Jeg har tenkt å prøve å stoppe ved min gamle ungdomskole og slå ann en prat med gamle lærere og andre gamle kjenninger. Der jeg bor er tradisjonen faktisk motsatt, at ungdomsskole-elevene oppfører seg såpass dårlig at russen ikke gidder å avlegge et besøk engang, med ødeleggelse av eiendom, kasting av yoghurt og melk, og iblant direkte vold. En gruppe 10klassekarer klarer fint å ødelegge dagen til en stakkarslig 19 åring.

Jeg ser at du påtar deg offerrollen for å rettferdiggjøre dine handlinger, noe som er ganske patetisk, ikke ulikt dagens kommersialiserte russefeiring i sin helhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
[...]før en kamerat av meg fant ut at litt våt ikke var så farlig så han helte 1,5l ned hodet på hun ene før han prøvde å ta vanngeværet hennes, som ble ødelagt og hun ble sinnsykt sur.

Jeg ser ikke noe problem i å ta igjen ved å holde i vanngeværet hennes. Hun som begynte å slå rundt seg med det og vi holdt det fast.

Etterhvert stakk de inn til lærerene for å snakke [...] klikka fordi hun hadde mobilen på seg.

Hvordan i huleste skulle vi vite at hun hadde på seg mobilen sin når hun kommer på skolen for å døype oss?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe problem i å ta igjen ved å holde i vanngeværet hennes. Hun som begynte å slå rundt seg med det og vi holdt det fast.

Hvordan i huleste skulle vi vite at hun hadde på seg mobilen sin når hun kommer på skolen for å døype oss?

Hvilket egentlig minner om en mindre evne til å tenke konsekvens. Selv jeg visste at russetid + dyr mobil var en meget dårlig ide. Min var sånn sett hele tiden beskyttet og jeg ungikk steder hvor russen kunne ta meg. Minnes at en jeg fikk på terrorlista fikk seg en skikkelig kalddusj like etter at jeg hadde vært på stedet, så jeg slapp billig unna :innocent:

Lenke til kommentar

vi fikk bilen vår herpa totalt.. enda vi ikke har tatt på oss buksene eller vært ute enda.. begge fordørene var revet av.. HELT AV.. frontruta knust.. anlegget helt knust.. spraylakkert hele bilen.. punktert alle 4 dekk.. osv.. Hva er værst? Russen med vann, eller vandaler med slegger og spraybokser?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvilket egentlig minner om en mindre evne til å tenke konsekvens. Selv jeg visste at russetid + dyr mobil var en meget dårlig ide. Min var sånn sett hele tiden beskyttet og jeg ungikk steder hvor russen kunne ta meg. Minnes at en jeg fikk på terrorlista fikk seg en skikkelig kalddusj like etter at jeg hadde vært på stedet, så jeg slapp billig unna :innocent:

Ein stormar heller ikkje skulen heilt utan vidare med vanngevær og veske og forventar at ein ikkje blir møtt med motstand. Då er ein passe tjukk i skolten.

Lenke til kommentar

Her var det mye rare meninger.

Selvfølgelig bør russen få lov til å leke, så lenge det ikke går utover mennesker og eiendeler.

Selvfølgelig er det artig å være russ. Vi kan alle ha det gøy uten alkohol, men det er fortsatt en morsom opplevelse med litt innabords. Kom dere vekk fra PC-skjermen og nyt russetiden mens dere har sjansen. Kamerater, skøyerstreker, damer og øl! Et minne jeg vil ha med meg lenge. Bare det å bygge om russebilen var en sann glede og fantastisk stund med kamerater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...