Gå til innhold

Russ og vannmania.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke interessert i at andres "harmløse morro" skal gå ut over meg. Russen får ha morro seg imellom, ikke trekk meg inn i idiotien!

Helt enig, etter at fjorårets russ fylte bilen min med vann og forårsaket skader for over 300k kommer jeg til å ty til sivil ulydighet og utspekulerte straffemetoder overfor årets russ om de forsøker seg på noe smart :yes:

Skader for 300 000kr? :roll: Åssen bil var det?, hva ble ødelagt?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Kanskje jeg kan ta på meg den hvite labfrakken min, løpe rundt å "lage litt harmløs moro i form av store doser vann" på andres bekostning siden jeg er ferdig med nest siste år av mastergraden...

Skal tror hvor lenge jeg får holde på før noen i sort uniform stopper meg da.

Jeg ser rød-dresshysteriet som minst like idiotisk som eksempelet mitt over. Nå om dagen står jeg på holdeplasser med kameraet påslått og i sportsmodus, mens jeg årvåkent følger med i alle retninger. Om en stakkars uheldig røddressperson sender vann etter meg skal jeg ta bilde mens dette foregår. Jeg skal sørge for å ha på meg klær som tåler vann dårlig, PC på standby i sekken og mobilen lett tilgjengelig. Så sender jeg regning på evnt ødelagt utstyr til eier av bilen. Får jeg ikke penger blir det anmeldelse. Glatt.

Russ er idioti. Ren skjær idioti.

Lenke til kommentar
Skru av laptopp når du har den i sekken, skru av kamera når du har den i kameravesken og putt mobilen i en lomme som det ikke så lett kommer vann inn i (er jo begrenset hvor bløt man kan bli med et vanngevær), også er det bare å tørke laptoppen eller kameraet igjenn før du skrur det på neste gang hvis det mot formodning skulle bli vått.

Slapp litt av, det er bare vann.

Ikke bli så hysteriske og hevngjerrige. Folk må jo ha lov til å ha litt harmøls morro når de er ferdig med den obligatoriske skolegangen (er ikke russ selv nei men har vært det før og har ikke noe imot at de kan ha det litt gøy for å feire slutten av skolegangen sin)

Jeg er ikke interessert i at andres "harmløse morro" skal gå ut over meg. Russen får ha morro seg imellom, ikke trekk meg inn i idiotien!

Jeg er helt enig, var russ selv for 2 år siden. Vi hadde det kjempe fett med en lang sammenhengende fest, masse egg og vanngæver OSS russebiler imellom. At russetiden bare er tull og dritt er jeg ikke enig i, men at festen og "uskyldig morro" skal forbli russen imellom og IKKE gå utover vanlige folk er jeg helt enig i. Angående høy lyd så er vel kun det et problem der de aller største bussene holder til (bærum) Vi hadde så crappy anlegg på bilen vår at vi ikke fikk en eneste klage. tror det gjelder en god del av russen, men de "værste" blir lagd merke til :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk et egg midt i trynet engang og tok igjen med 12 utover bussen dems. Det endte med at jeg ble slått ned av 10 drittunge russ med ølflasker foran dama! Senere på kvelden herpa jeg aggregatet(kliss nytt) og tømte 2 pulverapparat inn vinduet på bussen. De 2 som lå nattevakt fikk seg en lusing hver ettersom de kom ramlende ut døra.. Han ene sto jeg og slo huet til ned i stigtrinnet/gulvet på bussen sikkert 20 ganger :ohmy: Han var 1 av de 10 og tøffingen selv.

Det ble et helvette uten like og et basketak på en bensinstasjon hvor vi ble bura alle mann :!: Gutta sto og fekta med kniver og tok helt av. Var vel en flokk på 30-40 stk som skulle ta meg, men jeg hadde med en del voksne kompiser så det gikk greit(fyllepølse kø). Jeg knakk nesa og noen kutt i armen, men det lå bevistløse russ utover hele plassen etterpå.. Voldligste jeg noen gang har vært borti, men det var ikke såå mye motstand. De er jo så små :p Musikk var det og :!: Buss sjaføren sa også opp jobben på stedet så bussen ble taua bort av viking. Dette var natt til 15 mai for 2 år siden tror jeg det var.. Kom på nyhetene osv..

Kjekk norsk ungdom :no: Var en rimelig mørk flokk med pannebånd da :D Jeg hadde sikkert blitt drept hvis jeg hadde vært aleine..

Har absolutt ikke noe imot russ og savner russetiden overalt. Bare bråk og lag faen for min del! Jeg elsker det!

At dem kom og slo meg ned var strengt tatt totalt unødvendig og det var helt feil fyr :cool: Det tippa helt over for meg etter at dem gjorde det og jeg var veldig redd for tilstanden til han som fikk smake stigtrinn! Syntes ikke dette var noe gøy jeg heller.. Straffen er ferdig sona :yes:

Fest med måte og ha det gøy..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

En 4 mnd. gammel Saab 9-5 Aero, hele interiøret inkl. hele ledningsnettet og all elektronikk ble ødelagt, bilen ble til slutt kondemnert.

Men gikk du til sak og fikk erstatning?

Lenke til kommentar

En 4 mnd. gammel Saab 9-5 Aero, hele interiøret inkl. hele ledningsnettet og all elektronikk ble ødelagt, bilen ble til slutt kondemnert.

Men gikk du til sak og fikk erstatning?

Forsikringsselskapet erstattet bilen overfor meg, de ordnet også med leiebil mens de drev på og skaffet meg ny bil.

Tapte selv minimalt på dette til slutt og regner med at selskapet gikk til regresskrav overfor gjerningspersonene.

Ironisk nok tilhørte en av de andre bilene som ble herpet faren til en av russene som var med på ugjerningen.

Tipper det ble oppgjør på kammerset dagen derpå. :p

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvorfor det er gøy å feste og å innta alkohol? Jeg begriper det neimen ikke.

Har du prøvd?

Jeg vet ikke om jeg skal tolke Eryks post ironisk eller ikke jeg, det er litt for kort tekst og for få utsagn til å være sikker på om det er ironisk ment . Hvis det er seriøst ment så må jeg bare påpeke at det finnes folk med forskjellige meninger her i verden. Jeg vil også anta at den største majoriteten syntes fest og alkohol er en god ting. Alkohol er en perfekt katalysator for å skape sosiale relasjoner når man vil bli kjent med nye folk, det er fadderuken for studentene et levende bevis på.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvorfor det er gøy å feste og å innta alkohol? Jeg begriper det neimen ikke.

Har du prøvd?

Jeg vet ikke om jeg skal tolke Eryks post ironisk eller ikke jeg, det er litt for kort tekst og for få utsagn til å være sikker på om det er ironisk ment . Hvis det er seriøst ment så må jeg bare påpeke at det finnes folk med forskjellige meninger her i verden. Jeg vil også anta at den største majoriteten syntes fest og alkohol er en god ting. Alkohol er en perfekt katalysator for å skape sosiale relasjoner når man vil bli kjent med nye folk, det er fadderuken for studentene et levende bevis på.

Rart

Jeg trenger ikke alkohol for å slå av en prat med en villt fremmed, bli lett kjent med noen på få strakser osv.

Det er bare å løse opp litt, være seg selv, lytte aktivt og ikke ta seg selv så fryktelig høytidelig.

Jeg synes litt synd på folk som trenger alkohol for å oppnå dette siden giftstoffet setter ned mange andre funksjoner. :)

Den morsomste festen jeg noen sinne har vært med på (regnet i % arbeidsuførhet i dagene etter pga ødeleggende latterkramper) var en fest der den sterkeste drikken som ble servert var cola.

På den beste ferieturen jeg har vært med på, var det ingen som ble fulle. Den var helt enkelt genial.

Jaja. Nok om det.

Så langt har jeg sluppet unna russegreiene i år. La oss håpe det varer... :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er på tide å sette en stopper for russetradisjonen. Jeg synes det var ille nok før, når de plutselig kom kjørende inn på gårdsplassen og kastet egg på meg. Hva er så gøy med det? Russ er 18 år, ikke "8". For å ikke snakke om alle "kidnappingene" russen står for, stakkars barn som blir bortført. Hvor mye mer skal samfunnet finne seg i? Når russen ikke klarer å oppføre seg, og majoriteten av dem er bøllefrø som bruker "russetiden" som enn unnskyldning for å finne på mye tull. Nok er nok! At folk ikke skal kunne gå langs gatene i fare for at en russ skal komme og sprute vann, evt. ødelegge verdisaker man har liggenfe i sekk/veske. Det er horribelt. Fjern tradisjonen, folk vil klage, men om et par år så er den gått i glemmeboka hos de fleste. Så slipper forhåpentligvis den neste generasjonen å bli utsatt for den slags piss.

Jeg var 12 den gangen, men hadde russen gjort noe lignende mot meg idag, heh. Det å spore opp en russebuss er null problem,om jeg så må sjekke hvert hus i _____, så gjør jeg det. Jeg er imot å bruke vold, men jeg har ikke noe problem med å ødelegge for noen som terroriserer andre. Og den perioden russebussen hadde vært ødelagt, så er det en periode de ikke kunne kjørt rundt og laget faenskap for andre mennesker. Jeg oppfordrer ikke til vold, og ikke til hærværk, jeg bare sier hva jeg ville ha gjort. :)

Den har ikke en hensikt, og handler kun om å drikke seg fra sans og samling, plage uskyldige folk og kun finne på faenskap. Det er på tide å sette en stopper for det hele!

Lenke til kommentar

Om jeg hadde blitt spruta på om jeg gikk med telefonen og snakka, og med laptopveska i hånda. Ja da hadde det blitt månelyst. Har ingenting imot morro og vann, men syns det er normal folkeskikk å se at folk ikke går rundt med altfor dyre ting innen rekkevidde.

Hadde en kompis året før vi ble russ. Han satt på en benk ute i skolegådren med laptopen. Vi satt og så på youtube og kosa oss i vårsola. Neimenn kom det ikke et par vannballonger på oss. Pc og ipod`en takla ikke vann gitt. Fikk bare høre at ettersom vi satt ute der og dem var russ var det noe vi måtte tåle. Jeg har aldri sett kammeraten min sint, og han har heller aldri slått noen eller noe. Men akkurat da var det 5 stk russ som ikke rakk russedåpen gitt.

Lenke til kommentar

Det finne noen muligheter:

Fyll bensin på dieseltanken dems en mørk natt, så er de kvitt bilen og du er kvitt dem. Evt. hopp foran bilen dems, så får de et skikkelig sjokk om ikke annet.

Vanngevær med olje el. er jo også en slager

Bilhjul i store dimensjoner som ofter brukes på van-er er jo verdt noen kroner på bruktmarkedet...

Også går det sikkert an å anmelde de for skadeverk, oredensforstyrrelse eller noe tilsvarende om de faktisk plager deg og/eller ødelegger noe. Ihvertfall om du har noen vitner på at det skjedde.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar
Om jeg hadde blitt spruta på om jeg gikk med telefonen og snakka, og med laptopveska i hånda. Ja da hadde det blitt månelyst. Har ingenting imot morro og vann, men syns det er normal folkeskikk å se at folk ikke går rundt med altfor dyre ting innen rekkevidde.

Hadde en kompis året før vi ble russ. Han satt på en benk ute i skolegådren med laptopen. Vi satt og så på youtube og kosa oss i vårsola. Neimenn kom det ikke et par vannballonger på oss. Pc og ipod`en takla ikke vann gitt. Fikk bare høre at ettersom vi satt ute der og dem var russ var det noe vi måtte tåle. Jeg har aldri sett kammeraten min sint, og han har heller aldri slått noen eller noe. Men akkurat da var det 5 stk russ som ikke rakk russedåpen gitt.

Det måtte dere bare tåle ja? Det er det jeg sier, rusetradisjonen må stoppes. Vi må ikke tåle noe som helst, og det er på tide å slå tilbake. Hvor mye må de gjøre før Politikerene gjør noe med det? Det er ikke noe som sier at man må ha den dumme russefeiringen, det er ikke noe som er nødvendig for å overleve, som med mat og vann. Og når russen provoserer folk til folk og hærværk, for å ikke snakke om den volden og hærværken de utfører selv så må noe bli gjort.

Ugh.

Lenke til kommentar
Jeg ser rød-dresshysteriet som minst like idiotisk som eksempelet mitt over. Nå om dagen står jeg på holdeplasser med kameraet påslått og i sportsmodus, mens jeg årvåkent følger med i alle retninger. Om en stakkars uheldig røddressperson sender vann etter meg skal jeg ta bilde mens dette foregår. Jeg skal sørge for å ha på meg klær som tåler vann dårlig, PC på standby i sekken og mobilen lett tilgjengelig. Så sender jeg regning på evnt ødelagt utstyr til eier av bilen. Får jeg ikke penger blir det anmeldelse. Glatt.

Russen 1, Belarnion 0.

Er selv russ, men har i større grad gitt blanke i tradisjonene, feiringene og fanteriene og fokusert på det som er morsomt - drikke, feste og kose seg - og greid meg fint.

Lenke til kommentar

Russen må gjerne herje seg imellom, Jeg kan ikke huske at jeg lot det gå ut over "sivilister" når jeg var russ, og jeg kan si det samme om de jeg var russ med. Vi hadde vannkrig og herja, men vanlige normer og regler gjelder selv om dressen er på!

Scrim,

Den tankegangen fungerer ikke i dagens samfunn. Selv om man har noen utskudd som ikke klarer å oppføre seg, ser jeg ingen grunn til at det skal gå ut over det store flertallet som er skikkelige. "Faenskapet" du så fint kaller det, pleier å begrense seg til å gå med ski på polet, sove i hagen til læreren, fylle en telefonkiosk og annen uskyldig morro.

Med tankegangen din kan vi like godt avskaffe alkohol også, siden det går ut over uskyldige i enkelte situasjoner.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...