Gå til innhold

Russ og vannmania.

Anbefalte innlegg

Akk, nok en gang har undommen gått inn i fasen: "russ", iført røde klær og store vanngevær terroriserer de nå ventende personer ved bussstoppene. I dag mens jeg ventet på bussen min, kom en stor, rød Van i full fart rundt svingen. Sjåføren var den styggeste russekjerringa jeg noen gang har sett, og forran sto det: "Eg vait du vil ha meg". (For dere som ikke kan sogning: Jeg vet du vil ha meg.)

Fortere en svint var de ute med geværene, mens pasasjerene hang ut vinduet og spylte de ventende, gasset bilen opp og forsvant rundt neste sving. Igjen sto jeg. Våt, med et surt blikk. På ryggen: Sekk med datamaskin, hengende på skulderen: Kamera veske med kamera og to objektiv. "Faen", tenkte jeg. "Faen. Hva om noe ble vått?", men før jeg rakk å kontemplere noe videre, var bilen tilbake. Jeg pekte febrilsk på kamera vesken, de gasset opp. Jeg trakk opp hånden, gestikulerte vilt med ringtfingeren og formet ordene: "Fuck you", før de spylte meg enda en gang.

Tolk det som dere vil. Jeg er selv russ til neste år, men jeg skal ikke råne rundt i noen bil. Kansje jeg skal leke med en ballong eller to, men i så fall så skal jeg SE på en person før jeg kaster. "Headset? Check. Mobil? Check. Kamera? Check". Nesten så jeg håper at noe ble ødelagt, stygge som de og bilen var så er det neppe noe problem å spore de opp. Et ødelagt kamera skal nok sette en stopper for en eventuelt vill russefeiring ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Det er i gang hos oss også. I dag ble vi møtt med egg-kasting da vi kom på skolen. Heldigvis varte ikke dette særlig lenge. Skolen har truet all russen med nedsatt oppførsel hvis de kaster vann, så det er relativt rolig (foreløpig). :)

Lenke til kommentar
Ring politiet. Enkelte tror at russedressen hever dem over loven, sånn er ikke virkeligheten.

Politiet bryr seg ikke. De kan stå med anlegg på flere tusen watt og spella på full guffe, men ingen ordensmakt kommer!

Politiet jager i hvert fall russen i Ålesund fra parkeringsplass til parkeringsplass.

Lenke til kommentar

Skru av laptopp når du har den i sekken, skru av kamera når du har den i kameravesken og putt mobilen i en lomme som det ikke så lett kommer vann inn i (er jo begrenset hvor bløt man kan bli med et vanngevær), også er det bare å tørke laptoppen eller kameraet igjenn før du skrur det på neste gang hvis det mot formodning skulle bli vått.

Slapp litt av, det er bare vann.

Ikke bli så hysteriske og hevngjerrige. Folk må jo ha lov til å ha litt harmøls morro når de er ferdig med den obligatoriske skolegangen (er ikke russ selv nei men har vært det før og har ikke noe imot at de kan ha det litt gøy for å feire slutten av skolegangen sin)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Skru av laptopp når du har den i sekken, skru av kamera når du har den i kameravesken og putt mobilen i en lomme som det ikke så lett kommer vann inn i (er jo begrenset hvor bløt man kan bli med et vanngevær), også er det bare å tørke laptoppen eller kameraet igjenn før du skrur det på neste gang hvis det mot formodning skulle bli vått.

Ikke bli så hysteriske og hevngjerrige. Folk må jo ha lov til å ha litt harmøls morro når de er ferdig med den obligatoriske skolegangen (er ikke russ selv nei men har vært det før og har ikke noe imot at de kan ha det litt gøy for å feire slutten av skolegangen sin)

Å ha laptop og kamera etc avslått når det er i sekken/vesken er jo en selvfølge? Ser ikke hva det har med saken å gjøre uansett. Og må nok si deg imot med at det er "bare vann". Laptoper og kameraer er ikke vantette, så om det kommer vann inn i sprekker så hjelper seg ikke bare å tørke dekselet og skru på, når all elektronikken på innsiden er våt/fuktig.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i at andres "harmløse morro" skal gå ut over meg. Russen får ha morro seg imellom, ikke trekk meg inn i idiotien!

Lenke til kommentar

Før jeg var russ tok vi igjen med dobbelt mynt, i russetia orka jeg ikke ta andre enn dem som var russ:D Ved siden av det var jeg vel full stort sett hele tia, så plaga heldivis ingen med slike ting:P Etter russetia irriterer det meg enda mer, så da er tilbake med å ta igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Å ha laptop og kamera etc avslått når det er i sekken/vesken er jo en selvfølge? Ser ikke hva det har med saken å gjøre uansett. Og må nok si deg imot med at det er "bare vann". Laptoper og kameraer er ikke vantette, så om det kommer vann inn i sprekker så hjelper seg ikke bare å tørke dekselet og skru på, når all elektronikken på innsiden er våt/fuktig.

Tørke med varme?

har gjordt dette på flere elekroniske produkter selv som f.eks ekstern harddisk som ble veldig våt på innsiden og alle disse fungerer fortsatt

Forresten så er det jo en god ide å ta igjenn litt med samme mynt ;)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Jeg er ikke interessert i at andres "harmløse morro" skal gå ut over meg. Russen får ha morro seg imellom, ikke trekk meg inn i idiotien!

Helt enig, etter at fjorårets russ fylte bilen min med vann og forårsaket skader for over 300k kommer jeg til å ty til sivil ulydighet og utspekulerte straffemetoder overfor årets russ om de forsøker seg på noe smart :yes:

Lenke til kommentar

Russ til neste år jeg òg, men jeg vurderer å droppe -hele- opplegget. Kommer hverken til å drikke eller utsette andre for "harmløs" moro jeg selv aldri har vært begeistret for. Dessuten er det ikke alltid bare vann de har i vanngevær, ballonger og diverse annet. Alkohol, piss og andre substanser har vært gjengangere. At de begynner "feiringen" så tidlig er dumt i seg selv. Russedåpen så imidlertid artig ut, tror de hadde leid inn Kjetil og Kjartan (kostet antakelig bortimot 50k) til sceneshow. Og i fjor var det Zahid Ali (hvis underholdning også kostet 50 000).

Endret av Eryk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...