IcedInsanity Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei, Har en poleringsmaskin som eg skal bruke til å få bort noen små spillekort striper på taket mitt,hva slags voks skal eg bruke,har en hel flaske med Turtle Wax Hard Shell Shine Car Wax,kan eg bruke den? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Voks er vel ikke poleringsmiddel? Forøvrig masse tips her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786858 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Vært inne der,men eg gidder ikke tråle 30 sider for å finne noe ang maskin og poleringsvoks Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Første post er egentlig alt du trenger.. Men skal du polere, altså slipe, eller påføre voks? Hvis det ikke er snakk om veldig stygge riper kan en omgang eller to med Meguiar's scratchX + voks være nok? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Voks fjerner ikke riper, den bare fyller. Hvor dype er ripene? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 En kompis som viste kort triks på taket mitt,dro bare kortene over taket...så ikke så dype riper..bare overflate riper regner eg med. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Da går de nok vekk med ganske fin polish. Du kan jo sjekke på www.scandicshine.no. Optimum Polish eller Menzerna 106. Lenke til kommentar
ailoen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Så lenge det er snakk om hologrammer og små riper, kall det gjerne for vaskestriper, så må du til verks med lakkrens eller rubbing. Lakkrens er ofte kjemisk rens av lakken, men kan ha litt slipemiddel i seg... så hvis det er nyere bil, prøv først med lakkrens. For å ta kun et tak, så ville jeg ha brukt litt tid med lakkrens på den og så fyrt over med AutoGlym super resin polish. Vips, taket ser ut som nytt... litt arbeid, men verdt hver krone. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvis du bruker ordentlig polish som fjerner riper, trenger du ikke flere steg enn polish og beskyttelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå