Hestvik Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Har vurdert lenge å kjøpt meg ett flunkende nytt skjermkort, siden det er kun det jeg mangler i forhold til kommende og nåværende spill. Så tenkte jeg å bruke mellom 2000 og 2500 på ett nytt ett som tar alt av nye spill, har dere noen tips om hvilket skjermkort jeg får mest ut av pengene for? og ja, jeg vet at det står i kjøpsguiden, men synes det var for uoversiktelig til å kunne få med seg alt. Anyone? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Vi har jo 9800GTX og 3870X2, men jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe nytt skjermkort enda, hvis du har 8800GTS. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Vi har jo 9800GTX og 3870X2, men jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe nytt skjermkort enda, hvis du har 8800GTS. Grunnen til at jeg vil skifte, er at per idag så kan ikke mitt 8800 GTS 320 kjøre de nyeste spillene på topp grafikk, derfor tenkte jeg å investere i ett nytt. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vi har jo 9800GTX og 3870X2, men jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe nytt skjermkort enda, hvis du har 8800GTS. Grunnen til at jeg vil skifte, er at per idag så kan ikke mitt 8800 GTS 320 kjøre de nyeste spillene på topp grafikk, derfor tenkte jeg å investere i ett nytt. Akkurat det kan vel ingen andre kort heller. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vi har jo 9800GTX og 3870X2, men jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe nytt skjermkort enda, hvis du har 8800GTS. Grunnen til at jeg vil skifte, er at per idag så kan ikke mitt 8800 GTS 320 kjøre de nyeste spillene på topp grafikk, derfor tenkte jeg å investere i ett nytt. Problemet ditt er at kortet du har bare har 320mb minne... og det blir fort en stor bremsekloss i nyere spill og i høyere oppløsninger. Og ja... dette vet jeg alt om. Jeg har selv hatt 2stk 320 kort i SLI. #dmark scoren var meget bra, men spillytelsen sto ikke i stil til det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Akkurat det kan vel ingen andre kort heller. Det stemmer. Derfor ser jeg ikke helt poenget å invistere i noe per dags dato, som uansett ikke kommer til å klare de nyeste spillene. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Akkurat det kan vel ingen andre kort heller. Det stemmer. Derfor ser jeg ikke helt poenget å invistere i noe per dags dato, som uansett ikke kommer til å klare de nyeste spillene. Bare for å pirke litt, så må jeg påpeke at Crysis er jo et spill som egentlig ikke skulle vært lansert før om et år eller to :!: Det er jo et spill som programmeringskåte spillutviklere har laget bare for å vise hvor "flink" de kan være Det er jo ingen maskin pr dags dato som kan kjøre det tilfredsstillende... og med tillfredsstillende mener jeg alt på fullt Endret 24. april 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Akkurat det kan vel ingen andre kort heller. Det stemmer. Derfor ser jeg ikke helt poenget å invistere i noe per dags dato, som uansett ikke kommer til å klare de nyeste spillene. Bare for å pirke litt, så må jeg påpeke at Crysis er jo et spill som egentlig ikke skulle vært lansert før om et år eller to :!: Det er jo et spill som programmeringskåte spillutviklere har laget bare for å vise hvor "flink" de kan være Det er jo ingen maskin pr dags dato som kan kjøre det tilfredsstillende... og med tillfredsstillende mener jeg alt på fullt Slik var det vel nå Far Cry ble gitt ut også Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hehe.. ja, men det er "litt" irriterende å bruke mange tusen på en ny pc og så greier den ikke å kjøre alt på max Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Da må jeg også pirke, for det finnes jo skjermkort der ute som greier alt på very high. Problemet er vel bare summen man må ut med for å spille. Så Crysis koster ikke 400,-, det koster 400,- pluss skjermkort til 3-4000,-. Blir spennende å se hva Far Cry 2 krever av hardware. Tipper den krever 4 kjerners cpu, 4 gb ram og skjermkort på minimum 768 mb minne. Kommer jo så mye nytt av hardware for tiden at man vet jo ikke hvor man skal begynne lenger. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Nei... det er ingen skjermkort som klarer Crysis på very high, høy oppløsning og all eyecandy påslått. At man kan greie å få en fps på 30-40 (kanskje) med 2-3 skjermkort kaller jeg ikke tilfredsstillende Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Da må jeg også pirke, for det finnes jo skjermkort der ute som greier alt på very high. Problemet er vel bare summen man må ut med for å spille. Så Crysis koster ikke 400,-, det koster 400,- pluss skjermkort til 3-4000,-. Blir spennende å se hva Far Cry 2 krever av hardware. Tipper den krever 4 kjerners cpu, 4 gb ram og skjermkort på minimum 768 mb minne. Kommer jo så mye nytt av hardware for tiden at man vet jo ikke hvor man skal begynne lenger. Vel, det er jo ikke Crytek som utvikler Far Cry 2 så jeg vet ikke om man skal forvente så skyhøye krav. Uansett så har Komplett for tiden tilbud på XFX sin "Black edition" av 9800GTX som er ganske høyt klokket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå