Gå til innhold

Konvertere til .asf uten re-encoding

s1gnal

Anbefalte innlegg

Hallo. Er ganske grønn når det gjelder codec konvertering.

Det jeg skal gjøre er å konvertere en .AVI fil til en .ASF fil. Denne .ASF filen være registrert med "M4S2" codec (i noen programmer kommer det opp som "odivx" codec), med navn "Compliant MPEG-4 v2 Simple Profile". Audio skal være IMA ADPCM.

Har leitet/søkt rundt på nettet i flere dager nå uten å finne noe. Er derfor desperat etter hjelp fra noen som vet litt mer om hvordan dette gjøres. Kan forklare at grunnen til at jeg må være så spesefikk med konverteringen, er at jeg har en mini mp4 spiller som bare klarer å spille av eksakt dette formatet.

Edit: Vil legge til at jeg har klart å konvertere, men da med tydelig tap av kvalitet i form av mindre bilder per sekund.

Håper noen kan hjelpe meg!

Endret av s1gnal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, ser ut som jeg har funnet en grei løsning. Brukte VirtualDub til å åpne .AVI filen. Dermed installerete jeg "ffdshow tryouts", som inneholder ffdshow plugin til VirtualDub. Her kunne jeg endelig velge riktig format.

Problemet nå er at filene jeg lagrer i VirtualDub, blir lagret i fil formatet .AVI, og ikke .ASF slik jeg må hvis den skal funke på mp4 spilleren.. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...