Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Søkt på romteknologi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt på romteknologi ved Andøya vgs til høsten, og jeg vil være litt forberedt.

Om noen har noe informasjon, hva som helst egentlig så setter jeg stor pris på det.

Det jeg hovedsakelig lurer på er hvordan det er å gå der, om lærerne er greie og om det er vanskelig å gå der, og om det er lett å finne seg bolig.. Og finnes det er mange jenter som går der. Jeg vet at det er en til jente som har søkt utenom meg.

Ogsååå lurer jeg på det viktigste: Finnes det shoppingmuligheter overhodet der? Jeg sjekket på turistkontoret, og der hadde de en strikkebutikk liksom..

Håper på svar! <3<3<3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*le*

Vel, jeg må nok skuffe deg når det gjelder Andenes og muligheten for shopping. Det er nok lite/ingenting av det her oppe. Andøya er en forblåst plass med få butikker og..vel..riktig nok så har jeg aldri vært der oppe å prøvd å "shoppe" og jeg er ikke den store "shopperen" men Andenes er en dyktig liten plass. Hvis du ser her så er det et webcam bilde av stedet Andenes . Som du ser så er det ikke akkurat store plassen at det gjør noe. Skal du på handletur så blir det nok å sette seg i bilen å dra til Sortland for å handle. Sortland er heller ikke verdens største navle men det er iallefall litt butikker å velge imellom.

Når det gjelder selve utdannelsen og slikt så kan jeg nok ikke hjelpe det så fryktelig mye annet en at jeg vet de holder på med fryktelig mye spennende.

Når det gjelder sted og bo så tror jeg nok det skal gå greit, kan være lurt å høre med selve rakettskytefeltet hvordan de har gjort det der oppe. Du kan blant annet ta en titt på www.vol.no under rubrikk-seksjonen deres om du finner noe der.

Får du plass og skal flytte opp hit så skaff deg for all den en bil så du ikke blir sittende fast hele læringtiden på Andenes, så du kan ta deg en tur rundt i distriktet, se på Vesterålen og Lofoten for eksempel :)

Og er det noe mer du lurer på så spør så kan en sikkert svare på det sien en er litt lokalkjent.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Takk skal du ha!

Jeg kommer nok til å ha fler spørsmål etterhvert.

Angående bilen tror jeg, med respekt for sikkerheten til andre beboere at jeg skal ta det rolig på den fronten.

Men igjen, takk for svar! Fint å vite at det er bra med shopping og at været alltid er fint ;)

Lenke til kommentar

Har du ikke bil så kommer du til å bli rimelig "fanget" der oppe. Offentlig transport i distriktet er ikke akkurat noe som går ofte, en gang om dagen hvis du er heldig og..jah..er ikke store greia å skryte av bare så det er sagt.

Fra andenes og til sortland er det 101 km – about 1 hour 36 mins så...det tar sin tid for å dra på shopping.

Lenke til kommentar
Hei. bare lurer på om du har kommet inn på linjen. Vet at de har ringt rundt til folk.

De ringte meg ja. Men skjønte liksom ikke om det betydde at jeg hadde komt inn, eller at de liksom prioriterer meg, men at jeg forsatt må ha gode karakterer.. hehe

Lenke til kommentar

Hehe morsomt :p

De ringte meg og sa at jeg hadde fått plass. Sikkert noe med den 2 siders stilen jeg sendte de om hvorfor de skulle velge meg. De sa selv at de ville prioritere engasjerte ungdommer. Nevnte noe om kjønnskvotering og på det infomøtet jeg var på, så tror du har gode sjangser ;)

Fikk brev fra skolen, med en hel bunke med leiligheter som folk tilbyr nye elever. Fant en fin leilighet på 30 kvadratmeder til 3000 kroner i måneden. Det er så og si ingen leiligheter/hybler i den listen over 3000 så det er ikke så utrolig dyrt.

Hver gang jeg har ringt skolen, så avslutter de alltid samtalen med om det er noe mer jeg lurer på og setningen "Vi vil ikke at elevene ikke skal ha det bra". ;)

Ble litt overrasket når han ringte meg og sa at jeg var kommet inn. Jeg pleier ikke å bli målbundet, men den første telefonsamtalen paralyserte med totalt XD

Har lett litt på nett etter steder der folk forteller om de har kommet inn eller ikke. Det eneste jeg fant var denne tråden. Kanskje det er noen fler her som er kommet inn? Hadde vært tøft om vi kunne ha en liten diskusjon her på sidene.

Håper du kommer inn. Kanskje vi kan holde kontakt?

- Krister

Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig koselig å skaffe seg et nettverk før jeg reiser opp!

De har sendt meg sånn hybel/leilighetgreie, men ikke fått den enda, så da får jeg nok den i løpet av noen dager.

Er utrolig spent, for jeg er litt sånn.. person som ikke greier seg uten foreldrene mine, og shopping og slike ting. Blir en rar overgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...