Gå til innhold

Hjelp angående tvserie...

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt å se gamle episoder av X-Files, siden jeg ikke fikk sett alle da de gikk på tv (for mange herrens år siden).

Etter å ha sett noen episoder, begynte jeg å tenke på andre gamle TV-serie jeg brukte å se når jeg var yngre (tidlig 90-tall). Det var i dag jeg husket en TV-serie som enten gikk på TV2, TVNorge eller NRK (mest sannsynlig TV2). Jeg husker nesten ingenting fra serien, bortsett fra at det var en amerikansk detektiv/action serie, hvor hovedrolle-innehaveren het "Wolf" eller noe i den duren. Syns å huske han var enten politi, detektiv eller noe lignende. Synes å huske han gikk rundt i hawaii-skjorte eller noe slikt.

Vel, nå har jeg sett etter informasjon om denne serien i hele dag, men jeg finner ingenting, og det er sinnsykt irriterende når jeg kan se for meg ansiktet på fyren i hovedrollen! Nå er jeg snart nødt til å finne ut hvilken serie det er, før jeg eksploderer av irritasjon!

Noen der ute må da vite hvilken TV-serie jeg snakker om!!!

tldr; Fulgte med på en amerikans TV-serie som gikk på norsk tv på 90-tallet. Mannen i hovedrollen het "Wolf" elns. Husker ikke hva serien het, hvilken TV-Serie er dette? Må finne det ut før jeg dør av irritasjon!

btw, jeg får nok ikke sovet før jeg finner ut hvilken serie det er snakk om...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal jeg tippe, så tipper jeg på enten Miami Vice eller Magnum P.I

Nope, ingen av disse. Er sikker på at hovedpersonen i serien het Wolf...

Edit: har lurket på IMDb ganske lenge, sett gjennom store deler av den lista uten hell.

Endret av Aurheim
Lenke til kommentar
Det var i dag jeg husket en TV-serie som enten gikk på TV2, TVNorge eller NRK (mest sannsynlig TV2). Jeg husker nesten ingenting fra serien, bortsett fra at det var en amerikansk detektiv/action serie, hvor hovedrolle-innehaveren het "Wolf" eller noe i den duren. Syns å huske han var enten politi, detektiv eller noe lignende. Synes å huske han gikk rundt i hawaii-skjorte eller noe slikt.

Jeg tror du må tenke på serien "Nero Wolfe" som ble spilt av William Conrad? Bøkene er skrevet av Rex Stout.

Du finner info om TV-serien her: http://epguides.com/NeroWolfe_1981/

og om bøkene her: http://en.wikipedia.org/wiki/Nero_Wolfe

post-159323-1208876624_thumb.jpg

Endret av ottarev
Lenke til kommentar
Jeg tror du må tenke på serien "Nero Wolfe" som ble spilt av William Conrad? Bøkene er skrevet av Rex Stout.

Niks, er nok ikke den serien heller. Serien jeg tenker på var nok litt nyere, rundt 90-92 et sted.

Huff, må vel gi opp snart. Kommer til å bli gal hvis jeg fortsetter å tenke på dette...

Lenke til kommentar
Serien jeg tenker på var nok litt nyere, rundt 90-92 et sted.

Den neste serien på "V" jeg husker er "VegaS" med Robert Urich i hovedrollen som detektiven Dan Tanna som kjørte rundt i en lekker rød Ford Thunderbird 1955-modell....

post-159323-1208883444_thumb.jpg

post-159323-1208883512_thumb.jpg

Endret av ottarev
Lenke til kommentar
Den neste serien på "V" jeg husker er "VegaS" med Robert Urich i hovedrollen[...]

Det eneste jeg vet med sikkerhet er at fyren i hovedrollen heter/kalles "Wolf" (ikke V, men W altså;)), og at serien må være fra 1990-1992 et sted, så dette var enda en miss er jeg redd.

Tror dette er en tapt sak, har søkt gjennom store deler av IMDb's character-database på "Wolf" uten hell...

Lenke til kommentar

From Wikipedia, the free encyclopedia:

Wolf (TV series)

Wolf was a 1989 CBS television series starring Jack Scalia and Nicolas Surovy. It featured Scalia as Tony Wolf, a former San Francisco cop turned private detective and Surovy as the district attorney who had caused him to be discharged from the force. Joseph Sirola starred as Wolf's father, Sal who lived on a boat.

post-159323-1208894644_thumb.jpg

Endret av ottarev
Lenke til kommentar

Kan det være One West Waikiki? Den mannlige hovedpersonen heter Detective Mack Wolfe.

Jeg husker jeg fulgte med på den serien på midten av 90-tallet. Gikk på TV2 ganske sent på kvelden i sommermånedene.

http://epguides.com/OneWestWaikiki/

Intro:

En annen serie i samme sjanger som jeg har gode minner fra er Tropical Heat. Den ble også vist på TV2 om sommeren tidlig på 90-tallet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_Heat

Intro:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Kan det være One West Waikiki? Den mannlige hovedpersonen heter Detective Mack Wolfe.

Jeg husker jeg fulgte med på den serien på midten av 90-tallet. Gikk på TV2 ganske sent på kvelden i sommermånedene.

JJJJJJJJJAAAAAAAAAAHAHAHHAAAAAAAAAAHHHHHHHHHAAAAAAAAAHAH...*kremt*

Endelig, One West Waikiki er riktig! Jeg så det var riktig serie med en gang jeg så bildet på http://epguides.com/OneWestWaikiki/.

Spaz, tusen takk for dette, hadde nesten gitt opp. Finally, I can sleep! Så at IMDb-sida for serien var litt "rotete", var nok derfor jeg ikke fant den selv.

Kom til å tenke på noe merkelig. Hvorfor i all verden husker jeg både ansiktet og navnet til Wolfe krystallklart, men ingenting om hun Holliday, som var riktig så pen? Wolfe er sikkert en kjekke kar han, men ser ut som om de hadde like dominerende roller i serien, og merkelig at jeg ikke husker henne, ikke engang etter å ha sett både bilder fra serien og introen. Vel vel, la oss ikke diskutere dette lengre, skylder på at jeg var ung og dum.

Tusen takk atter en gang Spaz:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...