Boralis Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Som dere kan se her på forumet har Sir Hartge en annbefaling av hk der Asus P4G8X beskrives som High-end kort og PE kortet beskrives som mellomklasse noe jeg er sterkt uenig i. For det første skal du ha noen ytelsesforbedring med P4G8X må du ha en prosessor med HT dvs P4 3,06 kjører du med 2,8 eller lavere får du ingen forskjell kontra PE kortet. For det andre ved overklokking av feks en 2,8 som jeg selv har får du bedre ytelse ved bruk av et PE kort enn ved bruk av P4G8X dette har jeg testet flere ganger. Eks ved bruk av Asus P4G8X klarte jeg kun å klokke min prosessor til 2,15 og fikk en 3D mark 2001 score på 16435 poeng hva jeg får med mitt PE/GE-V kort fremkommer i signaturen. For det tredje er P4G8X ca 600.- kr dyrere . Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Er langt på vei enig i det du skriver over, bortsett fra at jeg faktisk ser en ytelsesøkning med mitt P4G8X kontra P4PE. Liten er den, men den er der. Kjører en P4 2.4B på ~3GHz. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå