Gå til innhold

Noober på jobb i Dagbladet?

-Mazor-

Anbefalte innlegg

Hei hei. Leser Dagbladet for öyeblikket, og så går jeg inn på den her artikkelen om Apple. Huffa meg må jeg bare si. Så mange skrivefeil i én artikkel har jeg ikke sett på lenge.

F.eks "...gjør tilsynelatebnde alt feil i henhold til moderne _ledelesesfilosofi_. Det har gjort ham til verdens mest innflytelsesrike _industrilder_."

"...og andre som formidler rykter om _selskapets_ hans."

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/04/22/533302.html

For meg virker det som om Dagbladet, og andre aviser, får mere og mere skriv3leifer som dagene går. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har banna over det samme flere ganger selv. Greit nok, det er mulig at det oppstår leifer om en artikkel må ut fort, men de burde jo ha 1 minutt til å lese kjapt igjennom artikkelen. Ser ofte feil som ikke rettes noen gang heller. Det blir for simpelt.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Stavefeil, grammatikalske feil, dårlige oversettelser fra andre språk, misvisende gjengivelser av hva folk faktisk har sagt, ... you name it.

Jeg kutter dem ut ettersom jeg får nok. Dagbladet og VG ble sjaltet ut for lenge siden, og mange andre (nettaviser spesielt) henger i en tynn tråd.

Henger det for høy prestisje i å kunne publisere et-eller-annet før konkurrentene, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...