Sovesofa Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Lurer egnetlig bare på hva man blander gin med? har aldri hatt noe særlig forhold til det brenevinet, men har nå ei flaske da, og tenkte å få den bort til russetiden, men uansett hva jeg mixer med får jeg en smak av granbar i munnen, sikkert det som er poenget med gin da.. men,men.. noen som har noe gode tips Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Tonic? Gin & Tonic , trodde det var barnelærdom. Brukes til å forebygge malaria, eller som en unnskyldning for å ta seg en drink, alt ettersom hvem du spør. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Mye bra man kan blande gin med, mange drikker bare gin og juice (eller jin&juuuzze som mange uttaler det) Gin Tonic som nevnt over, men det kan bli litt bittert, i alle fall synes jeg det. Personlig blander jeg det ofte med saften av en halv lime og sprite sammen med knust is. Det blir passe surt og smaker godt. Jeg blander også ofte gin med Tom Colins drinkmix som du får kjøpt på de fleste dagligvare butikker. 1 del gin, 1 del drink mix og resten sprite så har du en knall god drink. Bør serveres kald for best smak. De to siste overdøver mye av grantre smaken så hvis poenget er at det skal smak minst mulig granbar ville jeg gått for en av de Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Tom Collins, ja! Det var lenge siden! Aperitif.no har også noen forslag. edit: Øh ... stol ikke helt på den listen der. Jeg burde vel ha tatt hintet da Bloody Mary dukket opp øverst på listen - ikke mye gin i den ... Endret 22. april 2008 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Tonic? Gin & Tonic , trodde det var barnelærdom. Brukes til å forebygge malaria, eller som en unnskyldning for å ta seg en drink, alt ettersom hvem du spør. trodde at jeg hadde skrevet at jeg ikke var så glad i G&T men det uteble visst, synts den blir litt for bitter for meg... Kan jo kjøre snoop dogg style og kjøre Gin And Juice som nevnt over her, men synts alkohol og juice blir jall, uansett åssen brennvin man bruker.. tom collins tror jeg kan bli nice, takk for den apretif siden Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg er en stor tilhenger av GT som mange her har nevnt, i tillegg har du jo Gin Russian som er ett meget godt alternativ. Gin funker også veldig godt sammen med Schweppes Bitter Lemon. (Ser ut som ren sitronsaft.) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Du kan og blande den med Rose's Lime og masse is. Men det er ingenting som slår en god Gin Tonic, 4 cl gin, resten Tonic i et høyt glass, masse is, og litt lime på toppen. Liker du ikke det, har du dårlig smak oig er et dårlig menneske. (sikkert fattig og) Endret 23. april 2008 av gorber Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Gin & Tonic er en sikker vinner. Er jeg på et utested som jeg ikke har vært på før, eller det er lang kø hver gang jeg skal kjøpe en drink, bestiller jeg alltid Gin Tonic. Det skal mye til at de greier å lage den "feil". Og du kan i prinsippet bruke hvilken som helst type Gin. Personlig kjøper jeg Bombay Sapphire London Dry men den vanligste Gin typen du får ute er: Beefeater London Dry, men synes Bombayen er mye bedre, da den ikke smaker så "granbar". Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Våren og sommeren er den beste tiden for g & t Tonic synes jeg passer best. Noen foretrekker bitter lemon. Minst like viktig er hva slags gin, og at man finner sin preferanse mht. frukt (lime er mitt førstevalg, noen liker sitron og t.o.m. agurk). Glasset bør også ha riktig mengde is, gin og tonic. Av lett tilgjengelige merker er Tanqueray min favorittgin, den er meget god, smakfull og rik. Se om du får tak i Tanqueray Ten, dvs. lagret i 10 år. Noen er beinharde entusiaster av Hendricks, men jeg synes den er litt flatere i smaken enn Tanqueray. Bombay Sapphire er alltid frisk og god. London Dry gin blir for kjedelig. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Valg av gin er absolutt viktig, Bombay kan nok være dyr men er best på smak. Beste navnet derimot må jo være Golden Cock. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg holder en knapp på Bombay. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Hmm, den jeg har heter Gordon`s London Dry Gin.. Vetke om det har noe å si for blandetipsene. Er gått litt lei av Rom og Vodka så tenkte at Gin kanskje var tingen men smaker veldig spesielt, ihvertfall rent Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Jeg kjøper alltid Bombay når jeg er i utlandet, ca 120,- for ei liter. I norge koster den jo betydlig mer. En Gordons funker det også, i alle fall i mine drinker .. men jeg holder også en knapp på bombay som favoritt Endret 23. april 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
Gompeslurp Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Men det er ingenting som slår en god Gin Tonic, 4 cl gin, resten Tonic i et høyt glass, masse is, og litt lime på toppen. Liker du ikke det, har du dårlig smak oig er et dårlig menneske. (sikkert fattig og) Eit tåpelig utsagn. Til han som spurde opprinnelig: Tonic er det narurlege å blande gin med - om ein synest det er for surt/bitter kan ein ha ei skei sukker i. Dei beste gin som er å få heiter Tanqueray no. 17 som har 47% alkohol slik skikkelig gin skal ha. Då trekk ein maksimal smak ut av tonic og lime ein ein kjenner også betre smaken av sjølve ginen og kryddera i den. Dog er den dyr - alternativet er mange. Bombay er nevnt og er heilt grei. Denne er laga på litt spesielt vis med mykje bruk av krydder. Den er såleis grei å nyte bar også. Ellers kan ein egentlig prøve seg fram kva ein skal blande med - om ein likar ein eller annan obskur kombinasjon så er det sjølvsagt grei skuring. Lykke til! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er Tanquray 17 bestillingsvare? Jeg fant den nemlig ikke på www.vinmonopolet.no, de har bare .10 der. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Eit tåpelig utsagn. Godt å se at ihvertfall noen tar meg seriøst. Den virket interessant den Tanqueray no. 17. Hvor får man tak i den? Om du ikke finner den på vinmonopolet.no er den ikke i bestillingsutvalget. Kanskje høre med importøren av Tanqueray? Lenke til kommentar
Gompeslurp Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Den virket interessant den Tanqueray no. 17. Hvor får man tak i den? Om du ikke finner den på vinmonopolet.no er den ikke i bestillingsutvalget. Kanskje høre med importøren av Tanqueray? Orsak, korrekt nummer er 10. 479 spenn på vårt kjære pol. Meir info om drink: http://www.tanqueraygin.com/resources/tanq...f/Cocktails.pdf Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Nå fikk jeg plutselig litt mindre lyst til å prøve den. Lenke til kommentar
Gompeslurp Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Nå fikk jeg plutselig litt mindre lyst til å prøve den. Kvifor det? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Da den som kom med forslaget tydligvis ikke hadde så god peiling som vedkommende prøvde å gi inntrykk av. Det blir som at jeg skulle sagt at Jack Daniels er en whisky som kommer fra Skottland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå