Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg ha en kjønnssykdom?

Gjest syk?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nylig sex for første gang, med en som kun har hatt sex med én person tidligere. Hva skal til for at jeg nå er smittet av en kjønnssykdom? Kan jeg for eksempel ha vært syk før jeg hadde sex og dermed smittet den andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det en utrolig liten sannsynlighet for at du skulle ha smittet den andre parten. Spesiellt om du ikke har opplevd noen symptomer før.

Det er jo selvsagt en liten, usannsynlig liten mulighet for at du har fått hiv infisert blod ved en evt. blodoverføring eller noe slikt, men det vil jeg ikke se på som en reel mulighet.

On du har fått det fra den du hadde sex med er derimot en helt annen ting.

edit: la ved en liten pressisering.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

De aller, aller færreste har kjønnssykdommer til tross, så muligheten er liten, men alltid tilstedeværende. Paranoia hjelper likevel ingen. Er du fremdeles usikker får ta et legebesøk, men du kan jo ikke sjekke med legen etter hver gang du har hatt sex heller.

Sannsynligvis er bekymringen det eneste du har.

Lenke til kommentar
Jeg hadde nylig sex for første gang, med en som kun har hatt sex med én person tidligere. Hva skal til for at jeg nå er smittet av en kjønnssykdom? Kan jeg for eksempel ha vært syk før jeg hadde sex og dermed smittet den andre?

Ja, du kan ha bli smittet.

Hvis du aldri har hatt sex før så kan du ikke ha smittet den andre parten med kjønnsykdom.

Lenke til kommentar

Du kan også kveles av en snegle mens du sover, men det betyr ikke at det kommer til å skje. Derimot om du flere netter på rad har våknet med snegler i sengen er det jo en mulighet. Ja sær sammenligning, men det er jo snegletider i nyhetene nå.

Til saken..

Ergo, om det ikke kør og svir når du pisser eller du hadde deg med noen på karl johan eller han andre grunner til å ha kjønnsykdom er du nok safe. Men bruk dong så er du sikker, og trenger ikke tenke på noe.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Ergo, om det ikke kør og svir når du pisser eller du hadde deg med noen på karl johan eller han andre grunner til å ha kjønnsykdom er du nok safe. Men bruk dong så er du sikker, og trenger ikke tenke på noe.

En del kjønnssykdomer har man veldig lite symptomer på og er derfor vanskelig å oppdage uten å ta en test. F eks klamydia som kan gjøre deg steril hvis det ikke oppdages i tide. Det er heller ikke vanskelig å ta en test på en helsestasjon for ungdom og det er i tillegg gratis :) . Hvis du har en liten mistanke om kjønnsykdom er det best å teste seg både for din egen del og andre du eventuelt skulle finne på å ligge med :) .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...