chma Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har sett meg omkring og kommer fra til disse specsa: Intel Pentium 4 2.53 ASUS P4C800 - når den kommer en gang før sommeren Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 ASUS CD-S 520 Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort Kabinett m/360W Logitech MX500 Optical Mouse USB & PS-2, Retail Logitech Internet Navigator Keyboard SE Sony Diskettstasjon Seagate Barracuda V 120GB S-ATA S-ATA/150, harddisk 8MB cach (finnes jo ikke større enda... :x ) WIN2K3SERVER Diskene skal kjøre Raid 1 (speiling om jeg tok feil nummer) og det skal større disker inn, men de største som har noen leverings dato er de der :x , jeg skal ha minst 200gb disk, håper 320 kommer snart. Det jeg lurer på er det lurt å ha feks os på egen disk? feks en 10000rpm s ata disk til OS? Så kommer spørsmålet, dette bør holde til fil(multimedia),liten print,ftp,web? eller? Har sett at det er noen spm rundt det med å streame på en måte tv i nettverket, vil det evnt kunne funke, tenker på om dette er nok kraft til dette og det andre? ellers noe billig skjermkort å foreslå? hmm, dette ble litt rotete, men håper noen kan føre meg til rett spor... mvh Christian Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Så kommer spørsmålet, dette bør holde til fil(multimedia),liten print,ftp,web? eller? det der kalles overkill min gamle celle300 gjør alt det der glimrende... tror du kan spare noen kroner her ja... den streamer også helt perfekt over nettverket mitt... (men har ikke prøvd med tv) jeg kjører all divX og mp3 fra serveren min uten problemer. faktisk så greier den å streame det meste over det trådløse nettverket den står som gateway for også... du skrev ingenting om spillserver, og det aner jeg heller ingenting om, så det får noen andre uttale seg om, men jeg tipper at maskinen du har satt opp er mer enn kraftig nok for det også(sikkert alt for kraftig) det er ingen vits å legge os på en egen s-ata 10000 drive, men en egen partisjon kan jo alltids være greit.. når det gjelder skjermkort til server så kan du gå for det billigste du kan få tak i... det er vel ikke serveren du skal sitte å jobbe/spille på ? hva du skal med så kraftig server aner jeg ikke, men hvis du har pengene til det, er det jo kult, skal ikke si noe annet.... jeg kjører winXP på min gamle celle300 med 128 mb sd-ram, og den gjør nytten så det holder... (har xp pga den har drivere til mitt wLan pci kort som cisco nekter å gi meg uten kjøpsbevis - litt vanskelig når man handler brukt..) uansett - lykke til Christian, tror det blir en sinnsyk server... Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 kom kanskje med litt lite info om antall brukere, hvertfall 4 pcer skal kunne hente musikk,film. Etterhvert tilkommer stasjonære mp3 spillere. Mulig at det tilkommer et par rene film/musik pcer for stue etc. Altså det med tv er bare noe jeg tenker på som en mulighet Glemte og at det jo ikke er umulig at dette kan bli en spillserver i tilegg for Unreal, Cs, men ikke i stor skala, men maks 10 spillere eller no Den holder seg nesten innenfor det jeg har av cash, men dette er noe som ligger på tenke bordet hvertfall et par månder til så da blr det noen grunker billigere... 8) Ellers så skal den kjøre en av de Windows 2003 serverne, avhengig av hvilken jeg klarer å skaffe gratis (lovlig gjennom min far). Skal ikke sitteå jobbe på den nei, så da slenger jeg inn et billig kort. så da gjennstår det å se om noen månder..., Men jeg vil gjerne ha erfaringer med Windows servere og ressurs bruk til web,ftp,print,fil ++, har hørt mye forskjellig om dette, Christian Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 min celly virker som jeg skrev i posten over glimrende for webhosting, fil og print... streamer divX så det står etter... når det gjelder spill, så er jeg fortsatt blank, men jeg tror du med fordel kan spare litt penger her og der... du kan jo vurdere å sette den opp som linux server istedenfor da... hvis du skal administrere mye etterhvert, skal visst det være en fordel.. bytt ut litt cpu kraft og optisk tastatur/mus mot gBit lan og evt mer ram.. en server har mer behov for det tror jeg... og kanskje litt mer lagringsplass ?... hvis den skal inneholde mest multimedia og slikt, ser jeg ikke den store vitsen i å speile alt det... ta bare å speil viktige filer, og nyt heller stor lagringsplass... Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 min celly virker som jeg skrev i posten over glimrende for webhosting, fil og print... streamer divX så det står etter... når det gjelder spill, så er jeg fortsatt blank, men jeg tror du med fordel kan spare litt penger her og der... du kan jo vurdere å sette den opp som linux server istedenfor da... hvis du skal administrere mye etterhvert, skal visst det være en fordel.. bytt ut litt cpu kraft og optisk tastatur/mus mot gBit lan og evt mer ram.. en server har mer behov for det tror jeg... og kanskje litt mer lagringsplass ?... hvis den skal inneholde mest multimedia og slikt, ser jeg ikke den store vitsen i å speile alt det... ta bare å speil viktige filer, og nyt heller stor lagringsplass... hehe, kommer til å spare litt penger når denne evnt skal kjøpes om 2/3 månder..kanskje mer og hvis jeg ikke bestemmer meg.. Hovedkortet har gb lan så det skal det bli, grunnen til at alt skal speiles er at det og skal lagres bakup filer fra andre maskiner, gidder ikke ta fysisk backup av det så derfor speil, sansynligheten for at 3 disker krasjer samtidig er minimal. Ellers skal familie bilder og film bli en del av innholdet dette skal jo helst ikke gå tapt. ellers får jeg windows 20003 server snart, såda prøver jeg den.. men men, dette er jo en "drøm" jeg nesten har råd til og den bygges og for å avlaste min pc som har 240gb som er fyllt til randen med masse rart 8) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Når du kjæper har jo P4 med 800fsb kommet ut, kjøp heller det Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Når du kjæper har jo P4 med 800fsb kommet ut, kjøp heller det tenkte på det samme siden hk søtter det, men det blir vel svinedyrt... :x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå