FullColor Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Kom over dette på fudzilla ! Dette ble jeg redd for første gang jeg hørte om nehalem og den nye arketekturen. Har intel funnet the sweet spot nå for og melke forbrukere helt, ytelses hungrige forbrukere som oss ihvertfall. Endret 25. mai 2008 av AllColer Lenke til kommentar
a-z Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Vi ser vel kanskje tendenser til dette allerede nå. Den nye Q9xxx serien til Intel egner seg nokså dårlig til overklokking (Q9450 har multiplier på 8, wtf? ), mot den gamle Q6xxx serien, som Q6700 og Q6600. Dette er kanskje nok et knep fra Intel for å sikre seg mer penger, hvis man vil få en skikkelig overklokkings CPU så må man kjøpe en Extreme CPU, dvs. man må ut med minst 6-7000 kr Endret 22. april 2008 av a-z Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Vel min e6400 har også bare en multi på 8, men så lenge man har bra hovedkort eller chipset som kan gi opp mot 500 fsb så synes jeg det fungerer helt greit. Men hvis det heretter blir FULL stopp på alt annet en kanskje extreme serien vet jeg ikke hvor lenge jeg kan ha råd til og holde på med data slik som nå. I tillegg så blir det kanskje bare multien man har kontroll over og ikke intels qp (quickpath) hvis det fortsatt er viktig lenger da pågrunn av den økte båndbredden til den nye arketekturen. Endret 22. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
a-z Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hører rykter om at de nye quadene har en fsb-vegg på 450 MHz, dvs. du i beste fall får en Q9550 opp på rundt 4 GHz, uansett hvor god kjøling du kjører, hvor bra hovedkort du har og hvor rask DDR3 RAM du har. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Men aner jeg ett litt større fremtids håp for amd nå, kan vel vær ett smutthull for amd og vinne forbrukerens gunst på ved og selle klokkbare cpu'er, iberegnet at dem blir bedre til det enn dem er nå da, pluss kombinert med deres skjermkort strategi med lav pris kort kunne gjort seg. Kan ihvertfall kanskje bli det etter hvert. Så kjøper alle amd en periode og så biter intel i det sure eple og "låser" dem opp i fremtiden en gang Endret 22. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Går an å kjøre Q9450 på 4 Ghz men har vore vedlig problem med stabilitet Men 3.95 Ghz klare dei fleste (litt extreme) overklokkane. Venn av meg kjøre desse for 3.95 Ghz vCore: 1.36v vPLL: 1.6v vFSB (VTT): 1.6v vNB: 1.7v Men så hadde han veldig god batch på den Quaden ser da utsom. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Bump... burde ikke slik info lage mer ramaskrik her på forumet da, ville jo bli katastroflt hvis det blir sånn. Noen som vet noe som tilsier at det mest sannsynelig ikke blir sånn alikevell ? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tror nok gjerne det er litt tidlig å slå fast dette, en vet heller ikke særlig mye om prisen på de nye platformene enda. Syns det virker tåpelig av intel å benytte flere forskjellige socketer, dette kan føre til at folk blir mer restriktive når det gjelder oppgradering av kun cpu. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Slutt å les FUD (zilla) ;-) De sprer bare *dårlige* rykter. FUD = Fear Uncertainty Doubt. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Hjalp godt allerede. Var som en stein ble løftet vekk fra hjertet mitt og lommeboka føles så mye mer frimodig, Jeg for leve i håpet da ja. Ville vel være som og skyte seg selv i foten av intel så velger da og tro at de er litt mer smarte, ihvertfall intil vi vet mer sikkert. Hehe utrolig effektiv psykologi skal ikke så mye til gitt Endret 25. mai 2008 av AllColer Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg ville ikke vært bekymret. For det første er Fudzilla på topp når det gjelder "se&hør" sider. For det andre, så har Intel nå opparbeidet seg et bra stempel som overklokkingsvennlige, et stempel som har tjent dem godt. Men en slik "kjøp extreme for overklokking" tendens så vi jo hos AMD for noen år siden, når FX serien ble levert med ulåst multiplier. En "smart" ting AMD har gjort, er jo Black Edition modellene, som har ulåst multiplier uten å koste skjorta mer enn standardutgaven. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 kommer intel til å holde seg på den samme sokkelen? slik at man ikke må kjøpe nytt HK med det første Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Hvis du mener sokkel LGA775 så nei. Har ikke helt oversikten selv men de nye sokkelene er vel LGA 1366 for extreme modelene og 1160 eller noe for mainstream modelene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 jasså, da skal ikke jeg gå på samme bomerten jeg gjorde for noen år siden. akkuratt kjøpt meg et heftig 939 system, så kom Am2... urhg når er kommer dette nye greiene? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Nehalem (desktop utgavene) blir ikke tilgjengelig før til neste år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 såpass ja, kommer de til å fase ut LGA775 da, slik amd gjorde med 939. vet ikke om jeg vill vente så lenge... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 såpass ja, kommer de til å fase ut LGA775 da, slik amd gjorde med 939.vet ikke om jeg vill vente så lenge... LGA775 vil vare en god stund, det lanseres jo nye E8 og Q9 modeller til høsten. Hvis du skal vente på det nyeste og ypperste hele tiden så får du aldri kjøpt noe som helst. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Hva med bloomfield (nehalem-xtreme cpu) ? den skal jo komme i år. Endret 26. mai 2008 av AllColer Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Extreme prosessorene (Bloomfield) vil kjøre på LGA1366 som er samme sokkel som flere av serverene skal kjøre på. De normale prosessorene (Havendale, Lynnfield) vil kjøre på LGA1160, 2 kanals DDR3. Ser ut som de kommer til å bli et skille mellom desktop og high-performance prosessorer. (forskjellig sokkel) Les selv i wikipedia Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Ja, tenkte bare å la NIrD få vite at det var mulig å få en nehalem i år, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå