sctld Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg kommer fra Skottland og skal flytte till Norge i september. Jeg har en Bachelorgrad med Honours (et år extra og høye grader) i informatikk fra det beste universitetet i Storbritannia, og etter august skal jeg ha en Mastergrad i informatikk og forskning fra en 5*A forskninginstitutt. Jeg har et års erfaring med en web start-up i Skottland. Jeg vil flytte til Bergen. Så, hva tjener en nyutdannet web eller datautvikler som jeg? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg jobber i et webbyrå i Bergen, og tjener OK uten noen formell utdanning (PM meg for nærmere beskrivelse av 'OK'). Det kommer jo litt an på hvor tunge fag du har tatt også. I mitt firma er det stort behov for tunge programmerere, så det er jo kanskje en fordel om du spesifiserer om du studerte tunge programmeringsfag eller om det gikk mer på generell teoretisk webkommunikasjon, for eksempel. Uansett øker jo sjansene for høyere lønn med en relevant utdanning, og du har jo også en del å forhandle med, noen ekstra kort i ermet. Er du skotsk, forresten (uklart om 'kommer fra Skottland' betyr at du er norsk og har studert i Skottland lenge, eller om du faktisk er derfra)? I tilfelle er jeg imponert over norsken din. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Mastergrad burde gi rundt 380 - 400 000 i startlønn. Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Mastergrad burde gi rundt 380 - 400 000 i startlønn. Enig, men ikke fall for fristelsen til å jobbe for Funcom. Da får du høyst 300 i begynnerlønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå