Gå til innhold

Pc til konfirmant, ikke heftig gaming! Bra nok?


Anbefalte innlegg

Hjelper en bekjent med å finne en pc til en konfirmant. Primært skal pcen brukes til skolearbeid, internett etc, men den skal kunne kjøre spill også.

Likevel så regner han ikke med at det blir de heftigste spillene med full oppløsning...

 

Ga ham dette oppsettet:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...A7-3C68DFB9EB65

 

Ser det greit ut, eller blir denne pcen for svak til bruket nevnt over? Passer alle delene sammen eller har jeg bommet på noe?

Han dropper mest sannsynlig Vista og bruker en XP Home lisens han har til overs, så prisen blir da ca 5.500 kroner.

 

Setter pris på alle innspill, og eventuelt forslag til en pc som er bedre, men til ca samme pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stygt kabinett med bare 300W PSU, noe som kan bli litt lite. Ellers helt greit oppsett

 

alt passer bortsett ifra at du ikke har noe hovedkort på det oppsettet:P haha

 

et billig et som funker bra er dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336475

Hovedkort er integrert i kabinettet

 

Likevel ville jeg heller gått for det hovedkortet der og dette kabinettet

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Er ingen stor ekspert på dette, men den ser da rimelig grei ut.

 

Noen vil vel foreslå litt høyere RAM, kanskje en 20" skjerm (litt høyere oppløsning), men: Jeg ville valgt en NEC DVD-brenner til samme pris framfor Samsung. Har akkurat denne modellen nå og en tidl. NEC ND3500 var mye bedre; mere stabil og faktisk bedre bass når jeg brente musikk-CD-er (jada, vet at det er gammeldags). Har aldri lest noe negativt om NEC DVD-brennere. Samsung, derimot, har vært mer variabel.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Saken er at alternativet var å kjøpe en brukt pc for 4000 kroner. Men pcen var et par år gammel og med en ny pris på 19.000 den gangen. Men som jeg sier tror jeg at denne pcen faktisk er kraftigere enn den pcen som er 2 år, til og med ny prisen var 19.000

 

Så budsjettet var i utgangspunktet 4.000, men har da gått opp til ca 5.500 nå, så det er nok grenser for hvor mye høyere jeg kan presse det.

 

Så det skjermkortet er ikke noe bra til spill?

Lenke til kommentar
Så det skjermkortet er ikke noe bra til spill?
jo funker vel, men 3850 er 200 yrere og drar mye bedre...

 

skal du bygge er det nok lettere og holde et stramt budsjett hos en annen nettbutikk

 

Er bare å komme med forslag hvis du mener jeg kan spare masse penger ved å bruke en annen nettbutikk.

Men foretrekker de butikkene som ligger i Sandefjord pga praktiske årsaker, og at det da blir minimalt med frakt, siden jeg kan hente utstyret der.

Det blir meg som skal bygge pcen.

Lenke til kommentar
..bedre bass når jeg brente musikk-CD-er

øøøøhhm, det der har jeg vanskelig for å tro :roll:

 

Vel, jeg kan ikke la vær å tro på ørene. Har brent samme musikken med de to ulike brennerne. Tynn bass med Samsung-brent, ellers samme utstyret.

 

 

vis du brenner 2 helt like filer på 2 helt like plater så er grunnen til dårligere bass i ene det at den ene f.eks. har fått en skade eller noe mest sansynlig

Lenke til kommentar
vis du brenner 2 helt like filer på 2 helt like plater så er grunnen til dårligere bass i ene det at den ene f.eks. har fått en skade eller noe mest sansynlig

 

Dette blir veldig off topic da. Fint om dere tok den diskusjonen i en annen tråd. Jeg har byttet til NEC DVD brenneren....

 

Noen hvis dere trykker på handlelisten nå har jeg oppdatert den med nytt skjermkort.

 

Er det noen som har et bedre forslag til pc, til samme pris?? Eller lavere pris?

Har presset budsjettet for akkurat denne pcen til max nå.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...