CrackaBoi Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har filmet masse med et sony miniDV kamera og redigert det i Premiere 6.5. Det ble en relativt proff film, og nå vil jeg gjøre den om til DivX så den akkurat passer på en CD. Noen som har noen tips eller guider til hvordan dette gjøres? Takk! Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg fant dette: http://webdirect.no/dv/[email protected] Den ser ut til å være bra til hjelp, men jeg skjønte ikke helt hvordan man lager den text fila. Jeg gjorde følgende: 1. Kopierte "IPCSource("todivxtest")" fra Premiere. (lukket ikke premiere) 2. Limte inn "IPCSource("eksport.avi")" på linje to. Da ble altså textfila seende slik ut: IPCSource("todivxtest.avi") IPCSource("eksport.avi") 3. Lagret som "eksport.avs". Men når jeg prøver å åpne textfila i VirtualDub får jeg bare meldinga: "Avisynth open failure: Script error: there is no function named "IPCSource" (G:Siempre Peligrosoeksport.avs, line 1)" Hva har jeg gjort galt? Tusen tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ta en titt på www.vcdhelp.com Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 hva med å gjøre den om til svcd? (det er det jeg har funnet ut foreløpig, har ikke klart divx/xvid) Cinema Craft Encoder som standalone eller premiere plugin http://www.cinemacraft.com/eng/home.html Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Sist jeg sjekket kunne man eksportere filmer direkte til DivX fra Premiere når man hadde installert codecen (muligens man måtte installere en plug-in). Fungerte i alle fall slik på den skolemaskinen jeg satt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå