Gå til innhold

savage x (pakke inn servo og batteriboks) hjelp

datafreak15

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en savage x som jeg hadde tengt og ta ut og kjøre med, man det som er at jeg ikke vet hvor servoen er (den burde vell pakkes inn siden det er snø på veien) og batteriboksen.

er det noen hær på forumet som kan slenge opp noen bilder om hvor servoen er og hvordan den skal pakkes inn. De batteriene skal vel bare pakkes inn med en ballong og lokke igjenn lokket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal styre med å pakke inn servo, disse tåler stort sett mye. Har hat flere av mine i kontakt med vann og mye snø. Men mottaker er viktig å pakke inn. Bruk en ballong, tett og veldig enkelt. Men husk å ta av ballongen(eller hva du måtte velge) etter endt kjøredag, ellers vil kondens raskt ta knekken på mottakeren din. Vet ikke helt hvordan Savage X er, men på min Savage 25(1.generasjon) er radiorommet såpass tett at det ikke er noe behov for å pakke inn mottaker.

Ser du ikke har nevnt noen faile-safe, det bør du absolutt montere, koster 2-300 og kan spare deg for mye utgifter om bilen går løpsk. Du setter ikke ned beinet når en 3 kg tung bil kommer i 60-70 kmt, da kjemper man for å ikke bli truffet :roll:

Lenke til kommentar
Hva gjør denne failsafen? Kutter drivstoffet om fjernstyringen klikker?

Den setter motoren på tomgang eller stopp stilling(evt det turtallet du stiller inn selv),ved dårlig radioforbindelse mellom sender og mottaker. Har sett utrolig mange uhell som kunne vært unngått ved bruk av en slik. Burde vært innebygget i mottaker, men de som produserer kjøretøyene/delene er nok sterkt i mot.

Selv sender jeg aldri en modell avgårde uten denne satt inn og testet at den fungerer slik jeg ønsker.

Utvilsomt et "MUST"for alle oss som har RC som hobby

Er sjelden radioen klikker, men er ofte forstyrrelser som fører til at modellen går løpsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...