Gå til innhold

PCen slår seg av i hytt og pine

Anbefalte innlegg

Min PC slår seg av i hytt pg pine. Om den blir brukt til tunge oppgaver eller bare står der uten noe aktivitet har ingen betydning. Dette har foregått i tre-fire dager nå. Har hatt samme problemet tidligere, men det har rettet seg av seg selv etter noen dager. Det kan gå måneder mellom hver gang.

Hva kan det være?

Dette er komponentene:

ASUS A7V333

XP 1800+ (aldri overklokket)

256 MB RAM

Maxtor 80GB

Chieftech 340W

MSI gforce 2 ti200 64mb ddr

Har prøvd å bytte PSU, hjalp ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker det Asus probe programmet så avinstaller det (Har bygget en del maskiner som det har skapt problemer).

Hvis du har koblet kabinettviftene på hovedkortet så koble dem direkte på strømfosyningen.

Prøv også å bytte plass på rambrikkene hvis mulig og resett bios med strømkabelen ute.

Håper det funker. :wink:

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at meningsløse emnefelt på forum kan få PCen til å skru seg av nå og da.

Prøv å skift emnefeltet og se om det blir bedre!  8)

Har ingenting med emne å gjøre croyfer men jeg må bare spørre, hvordan har det seg at du har fått din egen smiley ? :lol::lol:

138.gif

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem som deg, og hos meg viste det seg at det var PSUen. Noen ganger kunne maskinen fungere fint i dagevis, mens andre ganger kunne maskinen knapt brukes i det hele tatt. Sendte en mail til Flexi-Data, og vips fikk jeg ny PSU og alt funker :)

Edit: "Har prøvd å bytte PSU, hjalp ikke..." Det så jeg først nå, beklager :)

Lenke til kommentar

Er sikker på at det er hardware relatert. Har prøvd å partisjonere/reformatere, det hjalp ikke.

Glemte å nevne at når den slår seg av, skaper dette problemer med korrupte filer. Filer som lastes via Kazaa forsvinner. Meget irriterende når jeg har fått ned 95% av en fil på 700 MB.

Det er ikke slitasje på vifter, da det oppstod første gang bare en måned etter den var satt sammen.

Beklager forøvrig meningsløst emnefelt. Takk til den som endret det.

Lenke til kommentar

Sjekk kondensatorene på hovedkortet., se etter om de buler ut etc. ...men, som regel så vil du etterhvert slite med å få slått på maskinen med slik feil...hadde nylig ett hovedkort som gikk pga. sprukne kondensatorer...innen jeg fikk nytt hovedkort, så måtte jeg restarte maskinen opp mot 20 ganger før den ble stabil nok til å holde seg oppe (så resten av komponentene ble nok litt stresset av allt det :-) ). Men fikk nu ei unskylding til å oppgradere maskinen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...