Corona Radiata Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei Jeg går nå førsteåret Medier og Kommunikasjon, og har egentlig lyst til å få studiekompetansen fortest mulig. Det jeg da har tenkt, er at jeg kan ta tredje påbyggingsåret andreåret.. Noen som vet om dette er mulig ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Du får ikke på langt nær nok fag. Det går ikke an overhodet. Det nærmeste du kommer er å ta latterlig mange fag som privatist både til jul og til vår, men da får du nok ikke undervisning og må ta det 100% som selvstudium. Det sier vel seg selv at dette ikke går, egentlig? Når selv de som tar studiespesialiserende (Hør på navnet) ikke får det før etter tre år, hvorfor i all verden skal de som har gått ett år yrkesfag og ett år påbygg få det? Lenke til kommentar
Corona Radiata Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) fordi fagene andreåret er få, og etter hva jeg har fått inntrykk av, er de lette, 1steårsallmennfagene er i allefall det.. Og gjør jeg andreårs allmenfag i sommerferien, kan jeg vel hoppe rett på allmennpåbygg? Endret 22. april 2008 av Quitter Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Nei. Du trenger fordypningsfag for å få studiekompetanse, og du trenger et visst antall timer. Med R94 var det 90 uketimer (fordelt over 3 år, altså 30 i uken hvert år). Under kunnskapsløftet er det litt annerledes, men det samme i praksis. Lenke til kommentar
Corona Radiata Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 hmm, ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå