knutby Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg får denne(se nederst) i retur etter noen sekunder (ca.15) uten å bli særlig klokere. ser i loggen på exchange serveren, uten å se noe. og under message tracking center er siste melding: SMTP Store Driver: Message submitted from store og den siste: Message trasfered to "fullt dns navn på vår mailserver".no (mail.x.x.no) through SMTP Vi har en Panda stående her. Men det er kun denne motakeren vi ikke får sendt til. Tror dere det er Pandaen som blokerer eller er det motakeren som ikke aksepterer fra oss? Det går fint å sende fra for eksempel online.no -------------------------- Meldingen kom ikke frem til noen av eller alle mottakerne. Emne: testing... Sendt: 22.04.2008 09:34 Følgende mottaker(e) ble ikke nådd: [email protected] den 22.04.2008 09:34 Det oppstod et SMTP-kommunikasjonsproblem med mottakerens e-postserver. Kontakt systemansvarlig. <mail.x.x.no #5.5.0 smtp;554 Transaction Failed> -------------------------- byttet ut noen ord med x Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 prøv å koble til smtp-serveren via telnet på port 25 og forsøk å send mailen der? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Eg har opplevd at Panda antispambokser har problemer med enkelte epostsystemer/kodinger. Spesielt mellom kodingene UTF-8 og Windows-1252(om eg husker nummeret rett). Kanskje dette kan være noe av det samme? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Har funnet ut noe mere, vi har flere nett her og det fungerer ikke å sende fra noen av dem. eneste fellesnevner er at vi har samme ISP... skal starte å feilsøke hos NGT. tror det er bedre. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det kan tenkes at IP til din mailserver er listet i en RBL. Sjekk IP din på dnsstuff.com. Det er tilvsomt det er noe i veien med din server, siden det er mottagers mailserver som gir en generisk feilmelding. Ville heller feilsøkt hos mottager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå