chma Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hvor rask linje trengs til en webserver? Vil 1060/1060 holde til mye, eller bør man ha mer? uniweb.no feks kjører på 4,6mbit shdsl linjer, hvis dette skal holde til flere servere, og plassen de tilbyr hver kunde er jo ikke liten heller så hvis jeg skal ha en webserver og ftp server på en linje med trafikk til en eller to sider, hvor stor linje bør jeg ha? Siden det er snakk om vil vel ikke ta av helt for å si det sånn, men noen besøkende håper jeg på.... Kanskje kjekt å si at 4/5 andre pcer bruker internett over evnt samme linje og linjen kommer fra nextgentel. mvh Christian Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det kommer jo an på hvor mange besøkende du kommer til å få naturligvis. 1Mb linje ja... det holder jo en stund. FTP-server sier du... Du kan si det sånn at hvis en 20-30 stk driver og laster ned fra PCen din på likt kommer du nok til å merke det. Er det derimot mest webtrafikk holder det nok en stund. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg kjører en webserver på en 768/128 linje. I tillegg til meg er det to andre som har hjemmesiden sin på serveren. Samt at hver gang noen på hardware-forumet leser en tråd jeg har skrevet i blir avataren lastet ned fra serveren. Men selv med bare 128kbit ut herfra merker jeg ikke noe treghet. Så om du bare skal ha noen web-sider på den, så tror jeg du ikke kommer til å merke noe forskjell på internet-linja di. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 som Scalpel sa så trenger du ikke så mye fart på linja for og kjøre webserver men skal du begynne og kjøre ftp så tar det fort ned på farta Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 som Scalpel sa så trenger du ikke så mye fart på linja for og kjøre webserver men skal du begynne og kjøre ftp så tar det fort ned på farta takk det vet jeg fra idag, ftp kaprer mye av min adsl linje 1024/512, men jeg lurer på om jeg skal bytte til shdsl fra ngt slik at jeg får sikkelig uavhengig opp/nedstrøm, altså 1160/1160 var det dvs 2320 som total kapasitet. Alternativet er 2312/2312 men det koster en del mer. ellers blir det å lete etter andre isper med sdsl som kan tilby fast ip til bedre pris. Det er snakk om 1-3 websider med noen alt fra ingen til noen 10 om dagen, altså ikke mange på en gang....., og ftp server for meg som en online harddisk og for et par jeg kjenner som vil ha litt plass. men det med uniweb, er ikke 4,6 litt lite for en isp? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 har selv 1024/512 fra ngt og kjører webserver på en maskin, har ikke merket noen problemer med andre ting og servern har vel stått på i ca 3/4 år nå. Vet ikke helt hvor mange besøkende jeg har der til daglig for tiden, men hadde vist ca 250 fra nyttår til nå. Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 har selv 1024/512 fra ngt og kjører webserver på en maskin, har ikke merket noen problemer med andre ting og servern har vel stått på i ca 3/4 år nå. Vet ikke helt hvor mange besøkende jeg har der til daglig for tiden, men hadde vist ca 250 fra nyttår til nå. hmm, jeg hadde tenkt å prøve noe lignende, men jeg lurer på om jeg like godt skal prøve å smiske meg til sdsl her i huset, selv om ikke det blir raskere ned så blir det full duplex, mer totalt kapasitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå