Jtand Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvilken oppløsning (HD-ready eller Full HD) er det på RiksTV bakkenettet? Nettet åpner november i år der jeg bor. Er folk fornøyde med bakkenettet til nå? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Hvilken oppløsning (HD-ready eller Full HD) er det på RiksTV bakkenettet? Nettet åpner november i år der jeg bor. Er folk fornøyde med bakkenettet til nå? Det er ikke HD i bakkenettet. Mange av kanalene sender heller ikke full SD. Skal du se HDTV må du ha parabol eller kabel siden det heller ikke er plass til HDTV i bakkenettet. Når det evt. blir plass til HDTV i bakkenettet så blir det antagelig ikke plass til mere enn toppen 2-3 HD kanaler (kanskje mindre). Det var mulig å sjekke oppløsningen på samtlige kanaler bortsett fra CANAL+HITS når RiksTV sendte åpent. Se http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett...kryptering.html Endret 22. april 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 RiksTV har uttalt at dei ikkje trur det er behov for HD-kanaler i nærmaste framtid, at folk ikkje har behov for det. Dei kjem difor ikkje til å satse på HD, då er CD alternativet. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg ble overtalt av selger på tlf til og kjøpe sånn canal digital pakke. Parabol og hele dritten med sånn HD dekoder med harddisk osv.. Duger det til noe? Blir det HD? Hørte mye skryt om GET og den HD dekoderen dems, men canal digital var over dobbelt så billig! Kun 50,- mnd betaler jeg for HD dekoderen! Måtte forhandle en del for og få den prisen/HD dekoderen da. Totalpris første året inkludert absolutt alt er 1398,- da med norgespakka kanalene. Er ikke det jævlig billig? Get tar jo faen meg 269,- i mnd for HD dekoder med samme specs.. Det ble over en tredobling av prisen med startavgift og alt! Løp og kjøp parabol mener nå jeg Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg ble overtalt av selger på tlf til og kjøpe sånn canal digital pakke. Parabol og hele dritten med sånn HD dekoder med harddisk osv.. Duger det til noe? Blir det HD? Hørte mye skryt om GET og den HD dekoderen dems, men canal digital var over dobbelt så billig! Kun 50,- mnd betaler jeg for HD dekoderen! Måtte forhandle en del for og få den prisen/HD dekoderen da. Totalpris første året inkludert absolutt alt er 1398,- da med norgespakka kanalene. Er ikke det jævlig billig? Get tar jo faen meg 269,- i mnd for HD dekoder med samme specs.. Det ble over en tredobling av prisen med startavgift og alt! Løp og kjøp parabol mener nå jeg Jeg har fått brev (har CD parabol) som forteller at fra 1 Juni så legges 8 HD kanalene inn i de vanlige abbonementspakkene. 6 HD kanaler blir da å finne i familepakken fra 1 Juni ( men jeg mener å ha lest at de allerede i praksis er inkludert i family). VOOM HD NAT GEO HD DICOVERY HD SILVER HD HISTORY HD EUROSPORT HD Eurosport HD starter 28 Mai (Beijing OL, Tour De France, Frence Open Tennis osv). Det har også versert rykter på AVForum om at BBC HD er på vei. Alle kampene fra fotball EM skal også sendes i HD kun via Canal Digital. CANAL+SPORT HD og CANAL+FILM HD inngår i CANAL+ sine pakker som sendes via Canal Digital fra 1 Juni (og i Entertain pakka). Endret 22. april 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
kozyx Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg har parabol fra Canal Digital, og har også fått den nye HD mottakeren med harddisk. Jeg tror nok du skal bli fornøyd. Når det gjelder HD, ser jeg mest på Canal+ Film HD, som er i topp kvalitet. Heller ikke må å utsette på de andre HD kanalene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå