_powerade_ Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei, Har en rekke setninger som jeg setter inn i en Listview, men ÆØÅ vises ikke. Blir bare "firkanter"! Bruker StreamReader for å lese inn data. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre?? Bruker forresten vb .net hvis det skulle ha noen betydning Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Sette riktig encoding når du oppretter readeren. using(StreamReader sr = new StreamRader(path, System.Text.Encoding.UTF7)) { ... } Edit: typo Endret 22. april 2008 av Manfred Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Tusen takk for svar Manfred:) Men det er en ting til jeg lurer litt på... Vet ikke om det er mulig å få til, men hvis dere ser på vedlegget mitt, så blir det Itemet i ListViewen som samsvarer med tidtakeren nederst til høyre satt som Selected. Den tingen fungerer egentlig bra, MEN... Jeg ville gjerne hatt ListViewn til å scrolle, slik at den valgte linjen alltid er synlig. Slik som det er nå, så må jeg scrolle selv for å se hvilket Item som er valgt. Håper dere skjønner hva jeg mener. Er ikke så veldig flink til å forklare Edit: Glemte å legge med vedlegget Endret 22. april 2008 av _powerade_ Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Sette ListView.AutoScrollOffset til true? Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Måtte bruke ListView.EnsureVisible. Men takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå