Gå til innhold

Hvordan plaserer dere Wii sensor bar? har litt problemer med min.

MysticoN

Anbefalte innlegg

Hei da har jeg skaffet meg Wii og elsker det. har spillt Resident Evil 4 en del og har det kjempe morro. men sliter litt med sensor baren eller noe. for det virker til tide at jeg sitter litt for langt unna tv'en. for av og til så beveger siktet / pekern av seg selv. nesten som jeg sitter å rister på håndend (eller skjelver kraftig).

Dette forsvinner vist jeg beveger meg nærmere, men på en 40" så synest jeg ikke at når jeg sitter 2,5m unna at det er for langt unna.

Og det som plager meg mest er hvor jeg skal plasere den. no har jeg sensor baren oppå TV'en, men da må jeg sitte med å holde oppe hånda når jeg spiller får å få sikta sikkerlig. så hvor har dere plasert deres. under tv'en, over og hvordan i forhold til hvor dere sitter / står å spiller?

Sikkert noen skrive feil, første dag på nattevakt etter en liten ferie :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei da har jeg skaffet meg Wii og elsker det. har spillt Resident Evil 4 en del og har det kjempe morro. men sliter litt med sensor baren eller noe. for det virker til tide at jeg sitter litt for langt unna tv'en. for av og til så beveger siktet / pekern av seg selv. nesten som jeg sitter å rister på håndend (eller skjelver kraftig).

Dette forsvinner vist jeg beveger meg nærmere, men på en 40" så synest jeg ikke at når jeg sitter 2,5m unna at det er for langt unna.

Og det som plager meg mest er hvor jeg skal plasere den. no har jeg sensor baren oppå TV'en, men da må jeg sitte med å holde oppe hånda når jeg spiller får å få sikta sikkerlig. så hvor har dere plasert deres. under tv'en, over og hvordan i forhold til hvor dere sitter / står å spiller?

Sikkert noen skrive feil, første dag på nattevakt etter en liten ferie :D

Har min plassert oppepå tvn. Du vet at det er en innstilling for dette inne i wii options menyen, hvor du har plassert sensoren? Slet med noe av det samme før jeg fant dette ut :)

Lenke til kommentar

Du kan justere følsomheten inne et sted i instillingene. Det kan hjelpe litt. Ellers hjelper det å ha det litt mørkt i rommet. Spesielt bak TV-en. Wiimoten reagerer på sollys (IR-lys) bl.a.

Det er faktisk Wiimoten som leser av sensorbaren. Sensorbaren er rett og slett bare lys (infrarødt). Om du absolutt vil kan du bruke to stearinlys i stedet for baren. :p

Lenke til kommentar
Du kan justere følsomheten inne et sted i instillingene. Det kan hjelpe litt. Ellers hjelper det å ha det litt mørkt i rommet. Spesielt bak TV-en. Wiimoten reagerer på sollys (IR-lys) bl.a.

Det har jeg aldri tenkt på, kan hende at det er der mitt problem ligger siden det er litt for mange vindu hvor tv'en min er og dårlig med gardiner.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet som deg en gang, og hadde hørt om de stearinlys-greiene, så lurte jeg på om vanlig varme kunne ha noen effekt? Ihvertfall stoppa det da jeg lukka døren inn til kjøkkenet hvor moren min lagde mat, men det kan godt ha vært noe annet på kjøkkenet enn varme fra ovnen.

Men det hørtes sannsynlig ut med sollyset.

Lenke til kommentar
Blir ting over -273 grader celsius vil de avgi infrarødstråling eller varmestråling som det også kalles. Det vil si at alle ting sender ut varmestråling, men heldigvis ikke nok til at det ødelegger for wii-moten.

vel.. skal ikke nekte på at jeg sparer strøm.. men tror neppe at det blir over -273 grader i kåken.

Lenke til kommentar

...Du mener at du har -237 grader i huset ditt? Snakker om å være gjerrig på fyringen. :!:

For å svare på det det blir spurt om, er det som sagt ikke lurt å ha så mye mye lys på bak TV-en, eller plassert slik at det lyser sterkt mot Wiimoten. Har selv heldigvis aldri hatt noen problemer med dette. ^^

Lenke til kommentar

Gå inn på instillingene til Wii-en og gå inn der du justerer følsomheten (sensitivity). Da skal du få fram to prikker som beveger seg når du beveger Wiimoten foran sensorbaren. Prikkene er rett og slett lyset fra sensorbaren. Kople fra eller gjem vekk baren og pek rundt forbi til det kommer en prikk (eller flere). Da har du funnet noe som forstyrrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...