Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer - bmw 116i 2005

fAight

Anbefalte innlegg

Fikk "motorhavari" ikveld :(

Kvelte motoren da jeg skulle rygge i en oppoverbakke, og fikk aldri startet bilen igjen. Prøvde å trille i gang bilen igjen, uten å lykkes.

Ingen varsellamper lyser, og det er nok drivstoff (halv tank). Når jeg trykker på startknappen, hører jeg motoren "jager" for å få den igang. Hører at det er nok strøm, men at det virker som at den ikke får noe bensin, klarer ikke å tenne (tror jeg, har ikke peil :p)

Sjekket motorrom og under bilen. Kunne ikke se noe tegn til lekkasje.

Kontaktet veihjelp. Han visste heller ikke hva som var galt. Så dermed ble det tur til nærmeste merkeverksted.

Jeg tilhører gruppen som "ikke har peil", så forslag til hva som kan være galt ønskes. Skal kontakte verkstedet imorra. Håper ikke regninga blir ALTFOR høy :(

Kan jeg kanskje ta dette som en "reklamasjonsfeil"?

Har bilforsikring med "full pakke" (TrygVesta med BilExtra). Kan jeg få gratis leiebil mon tro? Eller er dette mulig kun ved uforskyldt kollisjonsskade?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virker som er et lite problem, for når jeg jobba på Dekkmann var det faktisk 2 stk 1´serier som bare blei stående på bukken uten sjangs for start..

Hva dette skyldes vet jeg ikke, men da kjenner de nok sannsynligvis til det på merkeverksted ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det mulig :wallbash: BMW har kjørt med reg-kjede i mange år, og det er overraskende å høre at de har laget en så dårlig løsning at den hopper av når motoren kveles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...