kalli Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Så nettopp Gymnaslærer Pedersen, men skjønte ikke slutten... Noen som gjorde det, som kan forklare meg den? Føler meg rimelig dum som spør om det her, men vil jo gjerne vite det også da Håper på ordentlig svar Lenke til kommentar
Camron Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hva er det du ikke skjønner med slutten? Har både lest boka og sett filmen, men husker ikke helt hva som skjedde. Satt han ikke bare i klasserommet og snakket om sin tid som marxist-leninist? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har lest boka og sett filmen, men det er en stund siden. Kan du spesifisere hva det er du lurer på? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har bare sett filmen... Så... Jo... Det slutter med at Pedersen snakker ferdig med klassen sin. Så sitter han der betenkt å tenker på Nina. Og så går han ut, og så er han plutselig ved en slags vegg (måvære ute siden det snør) hvor Nina ligger på en syke-seng med et hvitt laken over seg... Så snakker hun kinesisk elns...! Så setter Pedersen seg ned på en stol ved siden av hun, og så er filmen slutt...! Det er altså dette jeg lurer på...! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Ah, det er en tåpelig slutt synes jeg. Hensikten er vel å understreke den nærmest religiøse stemningen i AKP(ml), at Nina hadde et religiøst forhold til marxismen-leninismen mao tze tungs tenkning. Når Mao dør og partiet rakner så har ikke Nina lenger noe å leve for og tar derfor sitt eget liv. Hun hadde satset alt på en hest og tapte. Det er i hvert fall det jeg tror, men som sagt, det er en stund siden jeg så filmen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Forstår heller ikke slutte og vil gjerne skjønne den. *Mine innlegg.* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå