Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til å bli kvitt min plagsomme betatthet

Gjest Guest_Esp_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Esp_*

Jeg er en vidregående-elev, gutt, som er vanvittig betatt av ei jente. Det startet for mange måneder siden og jeg har forsøkt å "make a move", med negativ respons, og jeg ville tro at vanlig reaksjon da ville være at jeg kom meg videre, men det har altså ikke skjedd.

I mellomtiden, de siste månedene, har jeg da vært plaget av svært plagsome følelsesmessige svigninger. Treffer jeg på henne på gangen, ute, eller lignende og vi utveksler et blikk eller et ord (eller nettop ikke gjør det) tolker jeg det umiddelbart til at "hun hater meg" eller "hun elsker meg". Jeg vet naturligvis at dette er tåpelig og at jeg helt sikkert ligger midt inne i vennesonen, men sprø blir jeg alikevell. Jeg klarer heller nesten ikke å vurdere å være med andre jenter så lenge bildet av henne ligger å ulmer i bevisstheten.

Jeg lurer bare på om noen har noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre? "Å snakke med henne" er selvsagt en mulighet, men dette vil blir pinlig og rart om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Det er også en stor fordel for meg å ha et normalt halvgodt venneforhold til denne jenta, da hun er ganske sentral i det lokale vennemiljøet.

Etthvert svar hjelper, takk :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er den kjappeste og mest brutale måten på å komme deg videre hvis du absolutt ikke klarer det.

Snakk med henne på 2mannshånd og fortell henne f.eks at du synes hun er drittkul og du vil gjerne ta henne med ut på en kaffe el.no og så ser du hva som skjer. Om du får negativ tilbakemelding så - HURRA! It's over, da slipper du å gå rundt og bruke mer tid/energi på å tenke på dette mer.

Om responsen blir positiv, så tror jeg neppe jeg trenger å fortelle deg hva du bør satse på da.

Lenke til kommentar

Ugh, dette her kan være fælt. Dette har jeg minner fra.

Men en ting er viktig, ikke overreager på alt hun gjør og sier. Ikke driv å se etter små tegn hele tiden, og tenk inni hodet ditt om hun liker deg eller ikke, for hvis resultatet er forskjellig annenhver dag stemmer det i alle fall ikke.

Evt. drikk deg til mote og spør :p

Lenke til kommentar

Jada, virker det. Jeg våknet opp en gang og ikke husket en dritt fra dagen før, så står det sånn "xxx has listed you as being in a relationship." på Facebook fra en eller annen dame jeg bare hadde møtt én gang før. :p

Men neida, ikke drikke seg full og legge ut om alle sine sentimentale følelser og gud vet hva, men i en sosial setting som f eks på en fest, om du får henne på tomannshånd der, så ville det jo vært litt mer optimalt enn på skolen eller whatever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...