Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Vista 64bit oppdateringer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter endeløs feilsøking så ber jeg nå andre om hjelp til mitt problem.

Jeg har problemer med å få tak i oppdateringer til Vista Buisness 64 via Windows Update(WU).

Når jeg kjører WU etter en fersk installasjon, så ender det som regel opp med at en god del av oppdateringene ikke

blir installert, mens andre blir det. Antallet varierer.

Så når jeg har kjør WU nok ganger til å bare ha et par viktige oppdateringer igjen, så stagnerer den helt på

følgende updatering: KB947864, og jeg får erroren "Code 50070057" og noen ganger "Code C000000D".

Første gang prøvde jeg å bare kjøre oppdateringen tilstrekkelig ganger, og kom tilslutt forbi, for bare å stå fast under oppdateringen til SP1(KB936330), og den har jeg aldri fått installert. Så jeg googla alt jeg kunne og fant noen få hjelpsomme tråder, som senere viste seg å ikke ha noen som helst positiv effekt.

 

Ting jeg har prøvd:

Reinstall hele Vista 64 fra bunnen av

Reinstall hele Vista 64 fra bunnen av med en annen CD

Upgrade funksjonen

Laste ned SP1 separat (stopper halvveis i installasjonen og lukker installeren)

Laste ned oppdateringer separat (feilmelding når de kjøres; "The update does not apply to your system")

 

Verdt å merke seg at under alle forsøkene utenom det første så har jeg ikke installert et eneste program før jeg kjørte WU.

 

Maskinen min har følgende specs:

Kabinett: Antec Performance One P182

Hovedkort: MSI P35 Platinum

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Bulk (LGA775)

CPU-kjøler: Scythe Scythe Ninja PLUS Rev. B, uten vifte

harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ

Skjermkort: Point of View GeForce 8800GTS 320MB DDR3

DVD-brenner: Samsung DVD Recorder 20x +R/+RW -R -RW Lightscribe SATA Black (SH-S203P/BEBN)

 

Er det noen som har hatt samme problemet og løst det? Evt. har råd til hvordan jeg skal løse det?

Er nemlig veldig interessert i en up-to-date vista 64, for jeg vet det vil løse en del kompabilitetsproblemer.

Endret av sword
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerte faktisk.

Hadde ingen aning om at Vista 64bit er sært mht. 2 rambrikker.

Tok bare ut den ene brikken, installerte windows og alt fungerer som smurt.

Har nå, etter å ha installert alle updates, installert den siste rambrikken. Så håper ting funker fra nå av :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Rettelse: Jeg tok helt feil i posten min over.

 

Jeg har nemlig funnet feilkilden til problemet, som viste seg å være nettopp rammen. Prøvde med 4GB OCZ-minne som fungerte som smurt, noe som beviser at min type Corsair-minne ikke går spesielt godt overens med MSI P35 Platinum.

 

Håper dette hjelper andre som evt. har samme problemer

Lenke til kommentar
Rettelse: Jeg tok helt feil i posten min over.

 

Jeg har nemlig funnet feilkilden til problemet, som viste seg å være nettopp rammen. Prøvde med 4GB OCZ-minne som fungerte som smurt, noe som beviser at min type Corsair-minne ikke går spesielt godt overens med MSI P35 Platinum.

 

Håper dette hjelper andre som evt. har samme problemer

 

Ikke ta sorgen på forskudd. Er et kjent problem at oppdateringer til Windows Vista noen ganger ikke fungerer med 4GB RAM installert. Og løsningen, installér med én minnebrikke. Det betyr ikke nødvendigvis at du har et RAM problem... Ville kjørt memtest86 og sjekket ram'en din. Jeg vet ikke om dette problemet er kjent på MSI P35, eller om det er variasjoner på hvilke 4GB brikker man bruker. Så, tror nok ikke jeg ville tatt sorgen på forskudd om jeg var deg. Ellers er det greit å ha SP1 på cd eller minnebrikke, sparer mange separate oppdateringer fra WinUpdate med den, noe jeg forøvrig synes er rart. Microsoft burde jo ordnet det slik at WinUpd på et nyinstallert system er såpass logisk at den laster ned ting i korrekt rekkefølge.

Lenke til kommentar

Jeg bruker nå en installasjon av Vista64 som har SP1 inkludert. Og det er denne jeg har hatt problemer med. Har kjørt memtest86, og den sier at rammen min er frisk. Jeg returnerer bare rammen til komplett (der jeg kjøpte den) og spør om jeg kan få en tilsvarende med annet merke.

Endret av sword
Lenke til kommentar

Hei

 

Er desverre litt for ofte problem med minne og HK. Jeg har selv et MSI P35 HK som funker kjempefint med 4 Crucial Ballistix minnebrikker, benytter samme Vista versjon som deg. Men nylig prøvde jeg å installere 2x2GB Geil minne på et Asus P35 kort noe som ikke fungerte i det hele tatt, maskinen ville ikke poste engang. Men når jeg byttet til 2x2GB Apacer så fungerte det helt perfekt.

 

Så det er ikke tvil om at det er noen HK/RAM inkompabiliteter der ute. Problemet er desverre at de gir ofte slike feil som kan være vanskelig å finne noe som kan føre til mye frustrasjon.

 

Men bra at du fant ut av det og håper det går bedre med andre brikker.

 

/Silver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...