Gå til innhold

AGP 2.0

shakti

Anbefalte innlegg

Har P4G8XDELUXE og Hercules Radeon 9700. Problemet er at grafikken plutselig henger og det irriterer meg. Derfor er jeg kee på å bytte ut det skjermkortet med GEFORCE FX. Her er det jeg lurer på. Har lest at dette kortet krever en AGP 2.0 slot. I spec'en til hovedkortet står det at det har en AGP Pro slot. Hva er er forskjellen?

Regner med at et så nytt hk støtter dette skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både hovedkortet og skjermkortet støtter AGP3.0 (dvs AGP8x). Men AGP3.0 er også kompatibel med AGP2.0(4x,2x), så det er neppe der problemet er.

Har du sjekka opp drivere og sånt? Har du stor nok strømforsyning, for det kortet bruker MYE strøm.

Lenke til kommentar
Både hovedkortet og skjermkortet støtter AGP3.0 (dvs AGP8x). Men AGP3.0 er også kompatibel med AGP2.0(4x,2x), så det er neppe der problemet er.

Har du sjekka opp drivere og sånt? Har du stor nok strømforsyning, for det kortet bruker MYE strøm.

Har lest endel i forumet her og det er mange som har samme problem. Løsninger på prob går ut på å reinstallere xp og installere drivere i riktig rekkefølge, defrage og boote for hver gang. Selv ikke da er det sikkert at prob er løst. Jeg er bare hypp på at det skal funke når jeg setter det inn. Orker ikke pese med det. Har selvsagt lastet ned de nyeste driverene fra Hercules sin web, og testet det. Det bedret prob, men løste det ikke. Nå skjer det bare sjeldnere! :(

Men siden GEFORCE FX krever AGP 2 vil vel det si at dette kortet ikke utnytter hovedkortet fullt ut? Eller spiller det så liten rolle at det ikke er merkbart?

Takk for forklarende svar! :)

Lenke til kommentar

Men siden GEFORCE FX krever AGP 2 vil vel det si at dette kortet ikke utnytter hovedkortet fullt ut? Eller spiller det så liten rolle at det ikke er merkbart?

Takk for forklarende svar!  :)

Det kravet er der fordi at man ikke kan bruke skjermkortet på AGP1.0 hovedkort(siden AGP3.0 bare er bakover kompatibel med 2.0 og IKKE 1.0).

Men når det er sagt; så er det liten eller ingen forskjell på AGP4x og AGP8x. Bruk SØK-funksjonen for å finne ut mer om dette (jeg veit at JEG har skrevet en del fram og tilbake om AGP8x-vs-AGP4x ihvertfall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...