Gå til innhold

nytt HK, AM2+, crossfire/sli

Edvino

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe AMD Phenom X4, vil da ha et hovedkort med 2x pciex 16x, helst ikke over tusen kroner.

Når det står på et HK, at det støtter crossfire slik som dette er det da kun crossfire det støtter og ikke sli? eller er det bare noe pr-ting siden det er amd-socket?

Har foresten ingen planer om å overklokke annet enn skjermkort (det er så enkelt)

Synes jeg har lest så mye rart om kvaliteten på MSI, burde man styre unna? Har asus nå og veldig fornøyd med det.

Og så lurer jeg på hvor stor strømforsyning jeg trenger for nevnte prosessor og hk, 4 gig ram, 1 dvd-rw, 3 HDD, 2 skjermkort (med 1 prosessor hver) og 2-3 kabinettvifter. På wattcaculator på nett får jeg at det trekker rett over 500W, hvor stor sikkerhetsmargin burde man ha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får ikke begge deler.

Det er chipsettet som bestemmer crossfire(ATI) eller SLI (nVidia) støtte . Slik det er nå er det kun hovedkort med nVidia chipsett som gir SLI støtte.

Når det gjelder hovedkort fra MSI har de mange gode , men også "dårlige" hovedkort.

Med dårlige mener jeg umoden (buggy) BIOS som en gjenganger.

Men dette problemet er på flere ASUS hovedkort også.

Før du bestemmer deg for hovedkort les noen reviews på utenlandske sider på det du finner som alternativer (det kryr av de).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...