Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Handle bilstereo fra USA?

Anbefalte innlegg

Nå som dollaren er så lav tenker jeg litt på å handle litt stereo fra USA. Er det noe som er annerledes i forhold til det tekniske der? Jeg tenker på strøm og koblinger og lignende?

Noe annet man burde passe på? Er klar over moms og frakt og sånt. Noen som har noen tips til noen gode nettbutikker der? Klar over blant annet indoaudio.com eller hva den heter.

Tenker på å kjøpe 2 Pioneer TSW301R fra www.digitalfotoclub.com i første omgang, blir vel noen høyttalere og kanskje en forsterker også, må se litt mer på det. Noen som har noe å si på suben eller nettbutikken? Begge har fått gode kritikker på nettet har jeg sett, suben er visst meget bra i forhold til prisen (rundt 50USD). Er ikke den mest kravstore til annlegget i bilen, så trenger ikke akkurat det dyreste og beste, men må jo være greit da.

Så, noen som har noe tips eller lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste som ikke funker er radio så vidt jeg vet. Usa benytter oddetallsradio, noe som ikke er tilfellet i Norge. Men fortserkere og høyttalere osv går greit.

grei side dette også: Sonicelectronix

Virka egentlig mer interessant den butikken der, enn den jeg fant. :hmm:

Noen som har tips til en forsterker i 100-150(evt.200) USD klassen?

Lenke til kommentar
Det eneste som ikke funker er radio så vidt jeg vet. Usa benytter oddetallsradio, noe som ikke er tilfellet i Norge. Men fortserkere og høyttalere osv går greit.

Mono? 2. kanaler? 4. kanaler?

Lenke til kommentar

Mono? 2. kanaler? 4. kanaler?

4. kanaler helst.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, skal sjekke den ut.

Sett litt på Kenwood KAC-8403og Hifonics ZXi 6406 også. Heller litt mot sistnevnte etter omtaler jeg fant på nettet, men det skal sies at jeg ikke har pså altfor stor peiling egentlig, dette er vanskelig.

Og bare sånn siden jeg er litt noob på dette: en 4. kanals forsterker vil kunne dra enten 4 høyttalere eller for eksempel 2 høyttalere og en sub eller?

Edit: Som sagt er jeg ikke ute etter det beste og dyreste på markedet, men noe som er bra for lommeboka og relativt bra teknisk for å si det sånn. :)

Edit2: Tror forresten jeg driter i forsterker for nå og går for bare forsterker + et par høyttalere til å begynne med, så får jeg se om den forsterkeren jeg allerede har duger. Hva tror dere om Pioneer Premier TS-W1207D4 + Alpine SPS-57C2?

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...