Gå til innhold

Trenger man noe utstyr "hjemmefra" til dataingeniør studiet

dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

har søkt på dataingeniør i Halden til året, håper på å komme inn. men en tanke slo meg i sta. trenger man for eksempel egen bærbar datamaskin eller noe som man må kjøpe selv eventuelt "leie for å kjøpe" av skolen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at skolen har datasaler som er til fri disposisjon, men jeg ville ikke vært foruten en egen maskin hjemme, samme hvilket studie jeg skulle begynne på.

Kan nok være en fordel å ha egen, men et must er det nok ikke.

Lenke til kommentar

jeg går på remmen. skolen du skal begynne på, og det er NOK av pcer tilgjengelig over alt. men du vil nok ha en på hybelen også, jeg vet om et par som går dataingeniør, og de har både stasjonnær på hybelen og bærbar :) men det kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

Når man kommer litt høyere opp i utdanningen ønsker man gjerne å installere spesiell programvare, og da er det greit å ha egen bærbare å ha med på skolen. Det kan også være greit å ha med bærbar pc på en del forelesninger, men som oftest vil den nok være mer en distraksjon enn hjelp (i tillegg til at det er noen ekstra kilo å drasse på).

Hvis du har stasjonær hjemme, så ville jeg ikke gått til innkjøp av bærbar før du har starta og evt føler at du har behov for det.

Lenke til kommentar

okei, takk for svarene... bare lurte, har lurt litt på å kjøpe meg en liten bærbar pc for eks eee for å ha til forelesninger... derfor tenkte jeg å spørre om det er nødvendig med egen pc for dataingeniør studie, for der kjører de sikkert noe tyngre programmer som krever litt mer maskinvare... men tenker jeg uansett venter med innkjøp til jeg kommer inn på skolen :)

Lenke til kommentar
Når man kommer litt høyere opp i utdanningen ønsker man gjerne å installere spesiell programvare, og da er det greit å ha egen bærbare å ha med på skolen.

Den slår begge veier, da lab-maskiner gjerne har mye programvare installert, som du ikke nødvendigvis får tilgang på selv. På en slik linje mener jeg også det er naturlig å la brukerne få installere programvare på lab-PC-ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...