SR1Data Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Før noen kan begynne å snakke om stavefeil på sider, bør man ta en veldig god kikk på de forskjellige temaene her. Det er ikke akkurat det beste når det gjelder Norsk. Heng ikke ut andre fordi de prøver å hjelpe andre. Det er bedre og la AltOmData prøve seg litt vel, det kan ikke skade noen her går jeg ut ifra. SR1Dat.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Det jeg tror er at hvis altomdata klarer å få skikkelig seriøst og bra innhold så danker de ut hardware.no Mange sier at det er en direkte rip, og hardware.no har muligheten til å saksøke de personene som driver altomdata.no hva er det hw.no gjør? De har jo vært opp i en sak der de fikk streng beskjed om å fjerne innholdet, fordi det var direkte oversatt. Dermed har de ikke et grunnlag for søksmål. Jeg synst det er glimrende at noen virkelig gidder å lage en side, og konkurrerer med veletablerte firma/sider. Det gjør slik at begge parter skjerper seg. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 21:50, Cooler skrev:Quote sosohal Men hvis dere for eksemepl legger menyen til venstre - eller høyre på sida, skifter navn på "menynavnene" og kanskje finner på noen egne "seksjoner" selv. Ja, da er sida langt mer attarktiv! _________________________________________________ok vi bytter alle menyene eksforumet kaller vi farumet :smile:guider kaller vi gæiderbutikker kaller vi batikkerVis du skjønner hva jeg mener med det jeg prøver og si Hmm... Har du hørt om synonymer før? :smile: Nå er det lenge siden jeg var på sida deres, men hvis ikke forumet allerede heter "forum" kan dere jo kalle det det, for hw.no sitt heter "diskusjon". Alt trenger ikke å være likt. Lenke til kommentar
S][eridan Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Hei igjen dessverre så sitter jeg her og ler. Jeg kan rett og slett ikke tro at du er en voksen mann etter bedømmelse av dine skriveferdigheter. Nok om det. Du må prøve å lese det som faktisk står i postene mine - har jeg nevnt noe om komersialisering? hva er det du egentlig svarer på i posten din? Du svarer ikke på noe av den kritikken jeg kom med !? Når det gjelder hva hardware.no tjener penger på, så tror jeg nok du må sjekke bøkene dine på nytt, såklart ikke alle tjener penger, men et knippe ansatte tjener MEGET gode penger. Tør jeg nevne Wirak?. Sjekk ligningen for 2000 og du vi bli meget overasket - hardware.no er i HØYESTE grad et komersiellt selskap. De er så absolutt et A/S av en eller annen form. (Hardware Online DA) Dette må jeg bare quote på nytt: "Så S][eridan slutt med denne overkommersialiseringen , jeg er overbevist om att ingen av oss er noe aksjeselskap , men heller ett gheng med "tullinger" som jobber graits :smile: " <---- Hva er det du i all verden prater om her? Fabling? - Jeg spør igjen, når har jeg nevnt dette? Hva prater du om liksom? Jeg tror du må forstå at du har driti deg loddrett ut - du bæsjer i hagen til naboen og skylder på bestemorra di - du pisser i motvind. Du reklamerer for en konkurerende side, med et PÅFALENDE likt design - i deres eget forum? Hva tenker du med? I tilleg må jeg be deg om å svare på det jeg sier og ikke fable avgårde med noe som ikke har noen som helst sammenheng. Til slutt vil jeg bare si at jeg ikke er noen fan av http://www.hardware.no - jeg jober ikke for dem etc. Men når en fjott som deg faktisk kommer hit og legger ut en link til en side som ikke er noe å skryte av i det hele tatt - ja da blir jeg skikkelig irritert. Jeg ønsker dere for all del lykke til - bare ikke gjør noe så dumt som dere gjorde nå, igjen. Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Dersom ein har planar om å lansere ei side som inneheld mykje tekst (til dømes artiklar osv.) er det viktig at ein kan skrive feilfritt. Dette er svært viktig for at ei side skal virke seriøs. Hardware.no hadde aldri blitt den sida den er i dag viss ikkje dei hadde slike dyktige skribentar. Uansett vil eg berre ynskje dykk lykke til med sida. Eg jobbar sjølv med Sourcecode.no og veit kva utfordringar dykk møter på. Designet er forresten veldig bra. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: Til slutt vil jeg bare si at jeg ikke er noen fan av http://www.hardware.no - jeg jober ikke for dem etc. Men når en fjott som deg faktisk kommer hit og legger ut en link til en side som ikke er noe å skryte av i det hele tatt - ja da blir jeg skikkelig irritert. Han har ikke skrytt, men han har spurt deltagerene på forumet om å si hva de synst. Når en sann person som du kommer og tror han er allverden, dømmer personer som prøver nord og ned, blir jeg irritert Det er enkelte som prøver, og hvorfor ikke si at sann og sann burde du kanskje gjør anneledes istedet for å si at "steng ned, du har ingenting å bidra med. Legg deg, du er for liten og useriøs til dette" Men en ting er jeg enig i. Rettskrivingen må vere bra. Dette er for å gjør siden seriøs. Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 S][eridan, hvorfor ikke la være å se på siden til de som prøver å lage seg noe? Isteden for å skrive etc. Alle må få et ærlig forsøk på å prøve å lage seg noe som de synes er morro og holde på med. Det er faktisk like tåpelig å lese mye av det som du skriver her.(bare noe av innlegget ditt) La dem få prøve seg hvis ingen vil se dem, la være å besøke siden deres. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Enig i at det ikke er vanlig høflighet å reklamere for en konkurrerende side i "naboens hage", men gjort er gjort. Kan vi legge denne saken død nå ? Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Sorry folkens vi er vist bare blinde og dysteletikere på altomdata.no :smile: ps: jeg har faktisk ett aldri så lite problem med stavelser desuten er jeg fra nordnorge men har flyttet sørover nå, og som dere alle vet så bruker vi mye Æer der høyt oppe i nord , derfor ble ordet etttervært med Æ brukt. Og min kamerat (en av de andre som er med på altomdata) er faktisk dystletiker , men det hemmer jo ikke hans kunnskap på datafronten, Ja han er så ille att de sier oppe i nord att hans første ord ikke var mamma men DaTTA "Dadda" hehehehehehehe Når det gjelder deg S][eridan så vil jeg bare si att du fortsatt ikke har skjønt helt forskjellen på en butikk som selger varer/hardware og en internettside som prøver og være objektiv i sin "domm" og sine objektive tester når det gjelder hardwarebutikkene og all den hardwaren de selger. men men en dag så lærer vel du og forskjell på disse tingene du også. ellers er du sikkert en ok fyr du også :smile: Lenke til kommentar
S][eridan Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 hehe... igjen. Jeg har aldri pratet om dette: "Når det gjelder deg S][eridan så vil jeg bare si att du fortsatt ikke har skjønt helt forskjellen på en butikk som selger varer/hardware og en internettside som prøver og være objektiv i sin "domm" og sine objektive tester når det gjelder hardwarebutikkene og all den hardwaren de selger. men men en dag så lærer vel du og forskjell på disse tingene du også. ellers er du sikkert en ok fyr du også :smile:" READ MY LIPS; gjenta etter meg... "NÅR HAR JEG PRATET OM DETTE?". Jeg har ikke i noen av postene mine pratet om skillet mellom butikker og "objektive" nettsteder!? Jeg mener bare at framferden deres er STERKT kritikkverdig - å "lansere" en side på denne måten er bare en måte å latterliggjøre den på, som i hvertfall ikke kommer dere til gode. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 S][eridan: Fint om du kunne forlata dette temaet, for det er nok ingen som er interessert i å høyra på kritikken din. Du er jo ikkje tvinga til å besøkja altomdata.no. Eg trur dette kan bli ei bra side etterkvart som det kjem fleire folk i redaksjonen, og ein god konkurrent til HW.no. Vil nok ein gong ynskja Cooler og co. lukke til. Vonar at sida blir ein suksess, og eg skal besøkja henne regelmessigt når ho opnar for fullt. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 S][heridan er op på #hardware.no, så han har nok visse følelser i denne saken vil jeg tro, enten han jobber for http://www.hardware.no eller ikke. Om han er en eksemplarisk op kan diskuteres, men det blir en annen sak.. :wink: Kommersielt eller ikke, siden altomdata.no likner veldig på hardware.no sin. elementer, tiltenkt innhold, ide osv. Det at dere hentet innhold fra hardware.no for å "teste" hvordan det ville se ut med artikler, forteller mye i seg selv. Det var jo i sin tid en "forfatter" som skrev en artikkel for hardware.no, som hadde laget en BIOS guide, som senere viste seg å være kopiert fra en annen hjemmeside. Det ble selvfølgelig mye stå hei grunnet dette, og forfatteren trakk artikkelen ganske så fort da dette ble avdekket, og beklaget det hele ovenfor publikum og eier av den orginale BIOS guiden. Kansje dere har noe å lære her ? Avviser dere totalt at siden deres på flere områder likner hardware.no sine ? Summa sumarum: Hjemmesiden deres er på grensen til plagiat, hvis den ikke kvalifiserer til det. Det må jo samtidig være rett og slett flaut å presentere noe som åpenbart etterlikner en "konkurrent" ? Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 S][eridan hva er dette da ? eksempler henter fra dine tidligere poster her på denne tråden. EKS 1 man reklamerer ikke for et produkt hos konkurenten.. EKS 2 Har du noen gang sett en Ekspert reklame inne på elkjøp?. EKS 3 reklamere for en "konkurerende" side i forumet Som sagt jeg ser ikke på hardware.no som en butikk alla elkjøp eller noe slikt da det er butikker som "elkjøp" hardware.no prøver og evaluere i sin "objektive" form og ut i fra dette burde diffrensieres/skilles/gjøres forskjelig fra ett kommersielt begrep alla "butikk" Da de prøver og holde en objektiv profil når det gjelder reine kommeriselle foretak, og slik ønsker vi på altomdata også og bli definert med tiden vist vi for dette prosjektet opp og går. Og ut i fra dette blir vi vel ikke akkurat konnkurenter på domm/evaluering av nettbutikker men heller ett supplement til hverandre , akkurat som røde kors og redd barna da vi begge vil sette brukerne i fokus og hjelpe dem til en bedre forståelse av data og alt som skjer innenfor data verdenen. sitat slutt. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 00:24, Cooler skrev:...akkurat som røde kors og redd barna da vi begge vil sette brukerne i fokus og hjelpe dem til en bedre forståelse av data og alt som skjer innenfor data verdenen.sitat slutt. Uansett hvordan du prøver å vri på det, blir det organisasjoner med interesser og en stab som jobber for den. Denne staben kan selvfølgelig ikke kopiere innhold, layout, hjemmesider osv. for å forenkle arbeidet, eller sikre suksess, uten at dette er avtalt med eier på forhånd. Dette gjelder uansett hva slags hensikt som ligger bak det, og hvilken "side" dere står på. Om dere setter kunden i fokus, er derfor også helt irrelevant, som du brukte som et poeng. Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Vis jeg kommet til NRK sitt forum/program/diskusjon og tar opp att det har åpnet en ny TVkanal så kaller dere vel ikke reklame men enn objektiv diskusjon om denne TVkanalen, og som jeg har skjønt er dette ett åpent diskusjonsforum om data , og denne saken gjelder jo data. slik er tingene bare. accsept it or be stupid ! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 00:17, maggun skrev:S][heridan er op på #hardware.no, så han har nok visse følelser i denne saken vil jeg tro, enten han jobber for http://www.hardware.no eller ikke. Om han er en eksemplarisk op kan diskuteres, men det blir en annen sak.. :wink: Bare for at det ikke skal være noe missforståelser her. S][heridan har ikke noe med http://www.hardware.no å gjøre. Han er ikke medarbeider eller på annen måten tilknyttet http://www.hardware.no. Alt han sier er det han som står for (mener ikke med det å si at jeg er enig eller uenig i det han sier). Lenke til kommentar
mbst Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Det er mulig markedet ikke er stort nok i Norge til enda en data-side, så lenge den ikke byr på noe helt nytt.. :sad: Men hvis du er interessert i å drive en slik side på nettet, kunne du jo ta kontakt med gutta på HW.no! De trenger helt sikkert nye medarbeidere. Forresten driver de og bytter interface der for tiden. Det utseendet på siden din virket jo svært lovende - gjennomført stil, fine farger som passer bra til det blå Windows XP-utseendet! :wink: Snakk med HW.no, kanskje kunne de være interessert i å bruke ditt interface. Du får ha lykke til uansett hva du velger -- den blå eller den røde pillen. :wink: Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 S][heridan og alle andre som er lei denne useriøse "diskusjonen", et lite tips: Hvis vi ignorere Cooler og hans sympere lenge nok, så går de kanskje vekk. Når det er sagt, vil jeg bare ønske hw.no og altomdata.com lykke til videre. Jeg kommer i alle fall til å holde meg til hw.no, jeg. Frihet til mening/tale er vel og bra, men nok får være nok. Tror jeg rett og slett skal ignorere hele denne posten, og late som om den aldri fant sted... "If you take the blue pill, you'll wake up in the morning and not remember a thing, continuing on in your ordinary life..." Losely rememberd from The Matrix... Noen som er interreserte i å fortelle meg eksakt hva Morpheus sier her? Send meg en mail på [email protected] Thanx :wink: Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Jeg ønsker altomdata.no lykke til! Bra design på siden! Kepp up the GoOd work! Lenke til kommentar
sircam Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hmmm.... Du kom litt skjevt ut her Cooler. Du har fått frem poengene dine underveis, men burde kanskje startet med et litt mer moderat innlegg i starten. Hvis du i ditt første innlegg hadde presisert at det du ønsket var konstruktive tilbakemeldinger på et halvferdig produkt, hadde du kanskje blitt spart for en del tåpelige bemerkninger. Når du fyrer i gang en reklamekampanje for en ny "supersite" på forumet til "konkurrenten", må du forvente at folk ser på produktet med svært kritiske øyne. Imidlertid mener jeg folk burde holde seg for gode til å slenge tåpelige kommentarer som "dere holer ikke ut uka" (eller hva det var det sto). Det går an å kritisere på en vesentlig mer konstruktiv måte. Jeg nøyer meg med å konstatere at dere har et godt stykke arbeid igjen, men ønsker dere lykke til! _________________ Chieftec DA01SLD Servertower, 340W PSU Abit KT7A-RAID AMD Duron 800@920 MHz - 1,65V 256 Mb SDRAM PC133 IBM 75GXP 45 GB Matrox G450 32MB DuelHead Noice Control NC1957 CPU-kjøler Diverse Papst-vifter DualBoot W2k/W98SE [ Denne Melding var redigert av: sircam på 2002-01-20 02:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå