Gå til innhold

*løst* Vilken Ixus kamera, ska bytte ut F40.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En god start er å si hva du er misfornøyd med på F40...

Det kunne jeg også tenkt meg å høre.

F40'n har klart bedre bildekvalitet, pluss at ingen Ixuser slår den i dårlig lys.

Og med "enklere behov", hvordan kan noe kamera bli enklere enn F40?

Spent.....

Lenke til kommentar

Jag upplever min gamla dsc-p72 som så gott lika bra, och den fungerade alltid även om den var långsam på att ta bilder.

Fokusen på bilderna är ofta felfokuserad.

I dåligt innomhuslys blir bilderna "gule". Iso verdierna på Auto verkar ju gå helt vild till tider.

När batteriet går tomt så resettes hela kamerans instillinger.

I øvrigt så var det feil på kameran min så alla bilderna gick in i varandra. Det slutade med att min kamera till slut inte kände igen noen bilder och bad mig formatere. Känns som F40 blivit hypa upp før min del, men nu e jag inte någon kamera expert heller.

Lenke til kommentar
Jag upplever min gamla dsc-p72 som så gott lika bra, och den fungerade alltid även om den var långsam på att ta bilder.

Fokusen på bilderna är ofta felfokuserad.

I dåligt innomhuslys blir bilderna "gule". Iso verdierna på Auto verkar ju gå helt vild till tider.

I øvrigt så var det feil på kameran min så alla bilderna gick in i varandra. Det slutade med att min kamera till slut inte kände igen noen bilder och bad mig formatere. Känns som F40 blivit hypa upp før min del, men nu e jag inte någon kamera expert heller.

Høres ut som du har hatt et eksemplar med svært mye feil. Jeg foreslår at du leverer kameraet til service, du kan jo uansett kjøpe et nytt, men det du beskriver her skal ikke være sånn. Ja, den kan bruke litt i overkant høye ISO-verdier, men det skal du knapt legge merke til på print. At bildene blir gule innendørs kan dog være at kameraet er satt til feil hvitbalanse, det kan være en innstilling du har gjort, eller at det av en eller annen grunn er satt feil før du fikk den (demomodell?). Det er uansett lite rettferdig å dømme et kamera med feil, selv om jeg forstår at du ikke er tilfreds.
Lenke til kommentar
Iso verdierna på Auto verkar ju gå helt vild till tider.

Husk at i tillegg til full auto har F40fd noen fine ISO-settinger som heter hhv. Auto ISO 400, Auto ISO 800, og Auto ISO 1600. I disse 3 moduser kjører den auto-ISO, men allikevel begrenset til den aktuelle maksgrense. Selv kjører jeg som regel Auto 400 el. 800, og det gir meget gode resultater.

Selv kan jeg da vitterlig til og med bytte batteri uten at det går noe galt.

Slenger meg på påstanden om at du har fått en utgave full av feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...