Toolei Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Som tittelen sier så fryser PC`en ganske ofte når jeg flytter på den. Funker helt fint når den står i ro på bordet, men når jeg løfter i den så fryser den! Dette begynte etter jeg satte i nytt RAM, så jeg har sjekket RAM og evt. løse ledninger i nærheten. Det er en Fujitsu Siemens Amilo PA1538. Noen som har et forslag? Viss det var HDD som var løs så skulle vel skjermen blitt svart? Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Som tittelen sier så fryser PC`en ganske ofte når jeg flytter på den. Funker helt fint når den står i ro på bordet, men når jeg løfter i den så fryser den!Dette begynte etter jeg satte i nytt RAM, så jeg har sjekket RAM og evt. løse ledninger i nærheten. Det er en Fujitsu Siemens Amilo PA1538. Noen som har et forslag? Viss det var HDD som var løs så skulle vel skjermen blitt svart? Kan være at HDD ikke er godt nok beskyttet mot bevegelser? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kontaktfeil eller brudd på hovekort/kretskort. Gå over plugger samt sjekk for løse komponeter på hovedkort. Fallskade? Lenke til kommentar
Myron Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg vet ikke hva slags PC du har, men min Lenovo har noe som heter "Active Protection System". Dette er designet slik at HDD'ens lesearm 'disabler' når HDD utsettes for G-krefter. Dette for å beskytte data på disken og disken. Dette er noe du kan stille inn følsomheten på, og skru helt av. Det er også godt mulig at andre laptop-produsenter har tilsvarende software. APS komme ferdig installert fra fabrikk. Kanskje dette kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Toolei Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Skal sjekke overnevnte punkter.. Det er ikke fallskade. Takker for svarene hittil. Endret 22. april 2008 av Toolei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå