akamond Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har levert inn tvén min til reprasjon. Det har gått en uke, og har ikke hørt noe fra butikken. Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg gå å kreve en leietv? Jeg har fortsatt garanti på tven. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har levert inn tvén min til reprasjon. Det har gått en uke, og har ikke hørt noe fra butikken. Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg gå å kreve en leietv? Jeg har fortsatt garanti på tven. Først kan du prøve å kontakte verkstedet. Mye mulig de venter på deler. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg ville ha forhørt meg med verksted og selger. Er det lenge til de forventer å ferdigstilt TVen, så ville jeg ha tatt kontakt med selger med et ønske om et låneprodukt. Lenke til kommentar
Prips Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 1 uke er jo ikke som lang tid å regne på en reparasjon. Har du levert TV i butikken hvor du kjøpte den så skal den normalt fraktes til verkstedet. Og de har ikke nødvendigvis tid til å se på den samme dagen som den kommer inn. De må så gjerne bestille deler - deler er ikke alltid på lager i norge. Så normal reparasjons tid vil nok være opp mot 3-4 uker. Du har imidlertid krav på leieprodukt fra dag 1 dersom reparasjonen er beregnet å ta mer enn 7 dager. Lenke til kommentar
Prips Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 1 uke er jo ikke som lang tid å regne på en reparasjon. Har du levert TV i butikken hvor du kjøpte den så skal den normalt fraktes til verkstedet. Og de har ikke nødvendigvis tid til å se på den samme dagen som den kommer inn. De må så gjerne bestille deler - deler er ikke alltid på lager i norge. Så normal reparasjons tid vil nok være opp mot 3-4 uker.De fleste butikker og verksteder samarbeider imidlertid opp mot ett mål på at reparasjonen skal ta maks 21 virkedager. Selv om ikke alltid det fungerer i praksiss da. Du har krav på leieprodukt fra dag 1 dersom reparasjonen er beregnet å ta mer enn 7 dager. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Legg merke til at det er visse reservasjoner for selger vedrørende låneprodukt. Det vil si at man ikke i alle tilfeller kan kreve et låneprodukt, eller at låneproduktet lånes ut straks du leverer inn din service. Hør med selger er mitt beste forslag. Det kan fort gå 2-3 uker før den er ferdig reparert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Vanlig servicetid på en TV kan være oppmot en måned, jeg ville tatt turen innom butikk og bedt om låneprodukt jeg . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå