TheHead Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Spørsmål på generelt grunnlag: Hva er best hvis man skal ha en stille PC (f.eks en HTPC)? 1. Å finne akkurat passe stor strømforsyning 2. Å bruke en overdimensjonert strømforsyning? Vil en overdimensjonert strømforsyning arbeide lettere å utvikle mindre varme enn en som er "passe"? Endret 21. april 2008 av TheHead Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hmm skal du ha mist mulig støy eller tenker du også på varme? Du får jo disse PSUene uten vifte som da vil lage lite støy, men mange av de med vifte lager ikke noe spesielt med lyd. Du hører dem ofte kun hvis du legger øret inntil. Men er vel sånn at jo mer en ting må jobbe jo mer varme vil den utvikle. Så etter mine elektronikk kunnskaper vil jeg si at det er bedre med en som har litt mer å gå på enn en som klarer å gi akuratt det du trenger. For komponentene blir jo varmere jo mer du "presser" dem. Rett meg hvis jeg har feil Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Tror jeg ville satset på en strømforsyning som er testet og funnet støysvak på en gitt belastning. Kan ganske sikkert finne "sterke" strømforsyninger som støyer på lav belastning akkurat som du kan finne "svakere" som støyer på høy osv. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Så hvis jeg går for en lett overkill på PSU, med en som i tillegg er testet som støysvak så er jeg i boks? Har faktisk tenkt på denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54560 Skal brukes i et system som kanskje trekker 200w ved load... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kanskje Corsair VX450W Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Den har skåret bra hos Silentpcreview. Men den er ikke modulær... Har et sterkt ønske om at den skal være det, så det er mulig jeg holder en knapp på HX serien til Corsair som er modulær..? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 HX serien til Corsair er modulær ja, men vet ikke hvor lett de er å få tak i lenger. Er vel kanskje noen butikker som fremdeles selger HX620W. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Komplett har masse på lager av HX520W - som burde holde for mitt bruk. Lurer på om jeg slår til? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Åja,da har de begynt å få inn igjen. For omtrent alle butikkene har vært tomme lenge. Men HX520 holder glatt til ditt bruk, den er veldig stille og levere plenty med effekt. Har den selv og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå