Gå til innhold

include med bilder [løst]

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg drifter en hjemmeside som har et par reklame-bannere i til høyre på siden. Disse reklamebannerne går igjen på alle sidene og jeg ønsker kunne legge til nye eller fjerne bannere ved å redigere kun en enkelt fil. Siden jeg administerer består av ca 100 sider, så det er frykelig tungvindt om jeg må redigere alle sammen for å legge til noe.

Til nå har jeg brukt "iframes", noe som igrunn funker perfekt til formålet, bortsett fra at disse iframene ikke helt klarer å bestemme seg for hvordan de skal vises i de forskjellige browserne.

Jeg søkte litt rundt på diverse php-sider/guider, og prøvde å finne ut en måte å løse problemet mitt på. Jeg kom fram til at phps include() var midt i blinken for meg. Dessverre så henter denne funksjonen kun teksten, og mine reklamebannere er ikke mulig å se. Er det slik at include funksjonen rett og slett ikke kan hente bilder? Og har noen evt en annen lur løsning i ermet som gjør at jeg igjen kan beundre mine fine reklamebannere?

Jeg har googlet og stått i for å prøve å hjelpe meg selv, men uten resultat. Derfor henvender jeg meg til ekspertisen her ;)

Slik ser koden min ut for øyeblikket der jeg har tenkt at bannerne mine skal komme:

<td>

<?php

include("html/sidebar.php");

?>

</td>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...