uleg Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Heisann. Jeg drifter en hjemmeside som har et par reklame-bannere i til høyre på siden. Disse reklamebannerne går igjen på alle sidene og jeg ønsker kunne legge til nye eller fjerne bannere ved å redigere kun en enkelt fil. Siden jeg administerer består av ca 100 sider, så det er frykelig tungvindt om jeg må redigere alle sammen for å legge til noe. Til nå har jeg brukt "iframes", noe som igrunn funker perfekt til formålet, bortsett fra at disse iframene ikke helt klarer å bestemme seg for hvordan de skal vises i de forskjellige browserne. Jeg søkte litt rundt på diverse php-sider/guider, og prøvde å finne ut en måte å løse problemet mitt på. Jeg kom fram til at phps include() var midt i blinken for meg. Dessverre så henter denne funksjonen kun teksten, og mine reklamebannere er ikke mulig å se. Er det slik at include funksjonen rett og slett ikke kan hente bilder? Og har noen evt en annen lur løsning i ermet som gjør at jeg igjen kan beundre mine fine reklamebannere? Jeg har googlet og stått i for å prøve å hjelpe meg selv, men uten resultat. Derfor henvender jeg meg til ekspertisen her Slik ser koden min ut for øyeblikket der jeg har tenkt at bannerne mine skal komme: <td> <?php include("html/sidebar.php"); ?> </td> Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kunne vi fått sett innholdet i sidebar.php og evt. hva skriptet ender opp med å printe ut? Svaret på spørsmålet ditt er for øvrig nei - include() fjerner i utangspunktet ikke bilder. Lenke til kommentar
uleg Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 måtte flytte bildene mine til ei annen celle, så funka det. Jeg må nok ta en liten opprydding i tabellen min. Det funker i hvert fall bra nå. Takk for at du fjernet min tvil Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå